Két éve – de még 2018 nagy részében is – a leginkább favorizált részvények között szerepeltek a videojáték-gyártásban utazó vállalatok papírjai, az előző év őszén azonban fordulatnak lehettünk tanúi. A globálisan negatív részvénypiaci hangulat csak egy eleme volt a „lehulló kés” jellegű zuhanásnak, nem véletlen, hogy más szektorokat jóval meghaladó mértékben estek a videojáték-gyártók árfolyamai. Ez alól az Activision sem volt kivétel, a mindenkori tetőről négy hónap alatt lényegében megfeleződött a papír értéke. Ennek láttán joggal merülhet fel, hogy érdemes-e újra érdeklődni a részvény iránt.
A csalódást az Activision kapcsán a negyedik negyedéves jelentés hozta. Bár a teljes év tekintetében rekordadatokról számolt be a vállalat, az utolsó negyedév elmaradt mind az elemzői, mind a vezetőségi várakozásoktól. Az egyik legfontosabb kérdés az Activision esetében, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek a különböző játékokban, hiszen ez az, ami közvetlenül hozzájárul a játékon belüli vásárlások – az úgynevezett mikrotranzakciók – számának növekedéséhez. 2018 végére a bevétel 57 százaléka már innen eredt, ezért érthető a befektetők aggodalma a kapcsolódó gyenge adatok láttán.
A menedzsment kommunikációja szerint 2019 az Activision számára az átalakulás éve lesz, amihez 20 százalékos bevétel- és 32 százalékos EPS-csökkenés társulhat. Cserébe a vállalat megerősítené a jelenlétét a mobilplatformon, és az e-sportra is egyre nagyobb hangsúlyt fektetne. Fontos változás még a játékok fejlesztői gárdájának 20 százalékos növelése, ami több tartalmat, ezáltal több játékban eltöltött órát és nagyobb számú játékon belüli tranzakciót eredményezhet.
A terv tehát világos: az Activision áldozatot hoz, cserébe a hosszú távú megtérülésért. Ez papíron nem hangzik rosszul, ahogy árazás tekintetében az előremutató 16-os P/E-ráta is kedvezőnek tűnhet. Kérdéses azonban, hogy milyen hatékonysággal zajlik majd az átalakulási folyamat. Amíg ez nem kristályosodik ki, rövid távon kifejezetten kockázatos a beszállás.
Ugyanakkor – ha nem csúszik hiba a megvalósításba, és sikerül meglovagolni a fent említett trendeket – három-öt éves távlatban jóval többet érhet majd a részvény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.