BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átalakulásra vár a biztosításértékesítés

A fogyasztóbarát lakásbiztosítások akkor érhetnek el sikereket, ha nem csupán a díjcsökkentés a céljuk, mivel így csak az alulbiztosítottság növekedhet – véli Kurtisz Krisztián. Az Uniqa Biztosító vezérigazgatója szerint a tömegtermékek értékesítésében jutalékköltség-mentesebb direkt csatornáknak kellene utat nyitni a koncepció sikeréért.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által a lakásbiztosítások piacán elindult egyeztetési folyamat révén, a minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítások (FLB) tervezett bevezetésével gyökeresen át kell alakulniuk a hazai biztosításértékesítési technikáknak, ám a nem megfelelő irányba elinduló szabályozás veszélyeket is hordozhat – hívja fel a figyelmet Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító vezérigazgatója.

Forrás: MTI / Mihádák Zoltán

A szakember szerint a legnagyobb veszélyt az hordozza, ha a szabályozás csak a biztosítások díjainak csökkentésére koncentrál:

ebben az esetben ugyanis a biztosítási díjért kínált szolgáltatások értéke fog csökkenni, ami rossz hír, mivel a piac egyik legnagyobb gondja az alulbiztosítottság: az, hogy az ügyfelek vagyontárgyai nem megfelelő értéken vannak biztosítva.

Az elmúlt években ez a probléma csak még nagyobb lett, hiszen az ingatlanpiaci és építési árak növekedésével köszönőviszonyban sem volt a biztosítási szolgáltatások (és díjak) fogyasztói árindex alapján történő indexálása. Emellett az is ismert, hogy

a háztartások ingó vagyonának bővülését sem követik le a biztosítottak – így lesz meglepetés, hogy a kiégett félmilliós plazmatévé után a biztosító csak a tárgyankénti limit 50 ezer forintját hajlandó kifizetni.

Való igaz, hogy az elmúlt öt év alatt a biztosítók nem életbiztosítási területen kimutatott költségei között csökkent a kárráfordítás, ám emellett számottevően nőttek a közvetítőknek fizetett jutalékok – emlékeztet Kurtisz Krisztián.

Egyes értékesítési csatornákon például a lakásbiztosítások jutalékszintje ma már a 30-40 százalékot közelíti.

Az Uniqa első embere szerint a biztosítók saját költségeinél a díjbevétel arányában már nem látszik számottevő racionalizálási lehetőség – ma már szinte minden cég elektronizálta az ügymenetét és a kárügyintézést.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.