Az első negyedévben szinte fej fej mellett haladtak, az elmúlt hetekben viszont már 20 százalék körüli felülteljesítést mutat a Wizz Air a szektortársakhoz képest. Ennek ellenére a pénteken jelentő légitársaság a riválisokhoz hasonlóan visszafogott várakozást tehet közzé a 2020-as pénzügyi évére vonatkozóan, és ezzel heves árfolyam-reakciót válthat ki és remek beszállópontokat teremthet.
Az elmúlt két hónapban tapasztalt felülteljesítés alapvetően a következő okokra vezethető vissza. A nyugat-európai túlkínálat okozta alacsony jegyárak, a Brexit-bizonytalanságból fakadó mérséklődő utazási hajlandóság és a riválisok pesszimista előrejelzése miatt március vége óta az eladók dominálnak az európai szektorban. A márciusi utasforgalmi adatok közzétételével együtt a Wizz Air ugyanakkor nemcsak megerősítette, hanem némileg javította is előző éves előrejelzését. A kilátásokkal kapcsolatban is bizakodó maradt a menedzsment, mivel a kulcspiacokon robusztus növekedést várnak. A markánsan eltérő jövőkép következtében ritkán látott divergencia volt megfigyelhető a szektortársakhoz képest, ami az említett tények tudatában abszolút megalapozott volt.
Nagy meglepetésre nem számítunk az előző éves eredményeket illetően, becslésünk szerint a márciussal végződött 2019-es pénzügyi évben a Wizz Air profitja csupán 4 százalékkal – az előre jelzett sáv alsó szélére –, 286 millió euróra emelkedhetett. A jelentés legfontosabb eleme sokkal inkább a 2020-as profitvárakozás lesz. Mivel a legfőbb riválisok nyomott jegyárakra és még intenzívebb versenyre számítanak az európai légi közlekedésben a folyó pénzügyi évben, ezért a Wizz Air is óvatosabb célokat fogalmazhat meg. Habár a piaci konszenzus 352 millió euró nyereség 2020-ra, mi ennél optimistábbak vagyunk, és 360 millió euró fölé várjuk az eredményt. Egy korrekcióban ugyanakkor érdemes a beszállási pontokat keresni, mert az árháborúnak az egyik strukturális győztese a Wizz Air lehet a költségdiktáló stratégiája miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.