Hétről hétre újabb csúcsokat ér el az Adidas, múlt kedden is történelmi maximumon járt a kurzus, miután elérte a 283 eurós szintet. Idén már több mint 50 százalékot emelkedett a papír árfolyama, miközben a legfőbb riválisának, a Nike-nak az amerikai piacon „csak” 18 százalékkal tudott feljebb kerülni az árfolyama. A múlt héten a Citigroup emelte meg jelentősen a papírra vonatkozó célárfolyamát, 230 euróról 325 euróra. Emellett a UBS is javította célárfolyamát 210 euróról 268 euróra. Az árfolyam továbbra is stabil emelkedő trendben kapaszkodik felfelé, és megcélozhatja a 300 eurós ellenállást. Idén még nem is volt korrekció a papírban, töretlenül emelkedik az árfolyam, ráadásul a legutóbbi negyedik negyedéves gyorsjelentés után réssel emelkedett az árfolyam.
Rövid távon már kezd túlvetté válni a kurzus, ezért számítani kell a korrekcióra, közép- és hosszú távon azonban továbbra is optimisták lehetünk a papírral kapcsolatban a kedvező fundamentumok miatt. Az első negyedéves gyorsjelentést követően az Adidas megerősítette az idei évre vonatkozó előrejelzéseit: az árbevétel 5–8 százalék között bővülhet idén, miközben a nettó profit elérheti az 1,88-1,95 milliárd eurót. Az erős évkezdéssel az idei évre vonatkozó tervek teljesítéséhez is közelebb került a társaság.
A második negyedéves számokat augusztus 8-án publikálják. Kínában dinamikusan növekedtek az értékesítések az elmúlt időszakban (2016-ban 22 százalékot, 2017-ben 25 százalékot, 2018-ban 27 százalékot), és ez a tendencia a következő években is fennmaradhat. Az Adidas tavaly bejelentette, hogy 2020-ig kétezer új üzletet és ötszáz Reebok-üzletet nyit Kínában, miközben a csoportnak már most is több mint tízezer boltja van az ázsiai országban. Az Adidas márkának tavaly mintegy 13 százalékos volt a piaci részesedése, és 3 százalékponttal tudott növekedni két év alatt. A társaság vezérigazgatója szerint 2019 végére az európai piacokon is javulhat az értékesítés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.