A korábbi terveknek megfelelően 10 százalékos árbevétel-növekedést érhet el 2019-ben a Masterplast, az adózott nyereség viszont a vártnál is nagyobb mértékben, 45 százalékkal nőhet, jócskán meghaladva a vezetőség 2019-re kitűzött négymillió eurós célját – derült ki a társaság befektetői tájékoztatóján.
Az utóbbi évtized legjobb eredményének eléréséhez a pozitív építőipari trendek és a kedvező devizakörnyezet mellett a gyártási kibocsátás fejlesztése is segíthette a vállalatot. Az üvegszövetgyártás 25 százalékkal bővült az elmúlt években megvalósított, 16 millió euró összértékű beruházásoknak köszönhetően, ezáltal már a második legnagyobb európai és a harmadik legnagyobb globális gyártónak számít a cég. A polisztirol- (EPS) kibocsátás a szabadkai termelőegységnek és a T-cell felvásárlásának betudhatóan 30 százalékkal nőtt, a káli habfólia-termelés viszont a vártnál nehezebben futott fel.
Az idén még elsősorban az új építésű beruházások mozgatták a piacot, a következő években viszont a felújítási szegmens fellendülésére számít a cégcsoport – mondta Nádasi Róbert vezérigazgató.
A társaság új projektet is bejelentett, Sárszentmihályon diffúziós tetőfóliák gyártásával bővül a saját paletta. Az 1,3 millió eurós beruházás keretében évente harmincmillió négyzetméter diffúziós tetőfólia előállítására alkalmas gyártósort létesítenek, a termelés a jövő év második negyedében kezdődhet.
A fejlődés kulcsát a saját gyártás arányának folyamatos növelésében látja a vállalat. A saját gyártás az idén várhatóan 45 százalékkal járul hozzá az árbevételhez, két év múlva pedig már a forgalom felét adhatja. A cél, hogy 2030-ra meghaladja a 65 százalékot a házon belüli termelés aránya.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.