Pénzügyi évének harmadik negyedét zárta májusban a Nike, a koronavírussal, a karanténnal és a közösségi távolságtartással jellemezhető három hónap teljesítményéről csütörtökön számol be a vállalat. Tekintettel a jelentős ázsiai kitettségre, már az előző negyedéves jelentésben is tetten érhető volt a vírus hatása.
Ennek ellenére pozitív meglepetést tudott okozni a régióban a Nike, a körülményekhez képest erős működési eredményről és pozitív tendenciákról számolt be, Kínában mindössze 4 százalékkal zsugorodott a vállalat bevétele.
A boltok Kínában már akkor kinyitottak, amikor nyugaton még csak kibontakozóban voltak a járvány miatti intézkedések. A karantén hosszabb időtartama miatt viszont arra számítunk, hogy a kínainál nagyobb lehetett a negatív hatás a cég többi piacán.
A legnagyobb versenytársak számait már ismerjük. A Lululemon 17 százalékos visszaesést szenvedett el május elejéig, és annak ellenére, hogy az eredmény jóval nagyobb mértékben csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a piaci reakció kiemelkedően pozitív volt. Ezzel szemben az Under Armour eladási számai 30 százalékkal estek, ami jóval nagyobb ütés, s ez a részvények teljesítményében is tükröződik.
A Nike valahol a két érték közé érkezhet meg a bevételi számokat illetően, körülbelül 22-25 százalékkal gyengébb eredmény várható ezen a téren.
A Nike jellemzően a júniusi jelentésben ad részletesebb képet a következő pénzügyi év várakozásaival kapcsolatban. Vélhetően ez most elmarad, hiszen a kockázatok még mindig jelentősek. Erre utal az is, hogy bár a gazdaság teljes újranyitása miatti optimizmus felhajtja az árfolyamokat, a növekvő esetszámok kétségek között tarthatják a piacot. Amit a Nike jelentésétől remélni lehet, az egy átfogó kép arról, hogy az ázsiai régióban hogyan és milyen mértékben sikerült talpra állni, és ennek alapján mire számíthat nyugaton a vállalat. Ha pozitív folyamatok rajzolódnak ki, akkor már a 2021-es pénzügyi évben visszatérhet a növekedéshez a Nike.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.