A koronavírus-járvány minden idők leghosszabb bikapiaci trendjének és gazdasági konjunktúrájának vetett véget tavasszal. Az előző évtized a globális jegybankok által alkalmazott ultralaza monetáris politikáról, a pénznyomtatásról szólt, amelyek hatására folyamatosan nőttek a bérek, megvalósult a politikusok dédelgetett álma, a teljes foglalkoztatás, továbbá számos országban folyamatosan csökkentették mind a vállalatokra, mind a lakosságra kivetett adóterheket. Egy ilyen kedvező gazdasági környezetben a fogyasztók kevésbé törődnek a megtakarításaikkal, többet keresnek és többet is költenek. A fogyasztói társadalom szempontjából két külön fogyasztói szektort különböztetünk meg:
Az előbbibe tartoznak például az alapvető ételek és italok, a háztartási cikkek, az alkohol-, dohány- és higiéniai termékek, míg az utóbbi szektor azon áruk gyártóit, forgalmazóit és szolgáltatóit foglalja magában, amelyeket csak az igazán szükséges termékek beszerzése után, és csak akkor vesznek meg az emberek, amikor minden jól megy a gazdaságban. Ilyenek egyebek között az autók, a szórakoztatóelektronikai cikkek és szolgáltatások vagy a luxuscikkek.
Amikor a gazdaság növekszik, akkor a fogyasztók a jövedelmük nagyobb hányadát fordítják diszkrecionális termékekre és szolgáltatásokra. Nem véletlen, hogy az előző évtized egyik kiemelkedően teljesítő szektora a nem alapvető fogyasztási termékeké és szolgáltatásoké volt. A koronavírus-válság kitöréséig tartó tízéves időszakban 16 százalékot meghaladó éves átlaghozamot lehetett elérni a Consumer Discretionary ETF-fel dollárban, míg a Consumer Staples szektorral évi 12 százalékot. Az előbbi szektor továbbra is felülteljesítő a válság kitörése óta, és várakozásunk szerint az alacsony kamatkörnyezetnek, a fiskális stimulusoknak és az online értékesítési csatornák térnyerésével a következő években is folytatódhat a felülteljesítés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.