A koronavírus válságra adott gyors válaszreakciókkal, a racionalizált működéssel és költségcsökkentő intézkedések végrehajtásával a pandémiás válság okozta helyzetben is megtartotta lendületét a Masterplast – derül ki az építőipari alapanyaggyártó második negyedéves jelentéséből.
A Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzett társaság árbevétele a koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére is mindössze 3,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, és 27,5 millió eurót tett ki a június végén lezárt három hónapban.
Az ellátás folyamatos fenntartásával, a krízis hónapjai alatt zsugorodó piaci környezetben is növelni tudta részesedését a magyar építőipari alapanyag-gyártó, amelynek köszönhetően a negyedév végére jelentősen tompította a koronavírus-járvány okozta április forgalmi visszaesést.
A csoport legnagyobb súlyú magyar piacán 9 százalékkal nőttek a bevételek, míg az export piacon közel negyedével esett vissza a forgalom. A csökkenő forgalom ellenére a növekvő kereskedelmi árrésnek köszönhetően az EBITDA 14 százalékkal 2,76 millió euróra nőtt, az EBITDA-hányad pedig elérte a 10 százalékos rekordszintet. Az üzemi eredmény 16 százalékkal, 2,14 millió euróra javult, a társaság adózott nyeresége pedig a tavalyihoz hasonló szinten maradt, az 1,84 millió eurós profit egy százalékos bővülést jelez.
A gyors reagálásunknak és a kiváló csapatmunkának köszönhetően sikeresen helytálltunk a vírushelyzetben, és piacrészünk növelésével, eredményesen zártuk a második negyedévet. A jövőre vonatkozóan is pozitívak a várakozásaink. Kedvezőbb környezetben az összes nagyobb piacunkon növekedéssel számolunk a második félévre, amelyet a versenytársaknál hatékonyabb alkalmazkodásunk és az egészségiparba történő belépésünk is eredményesen támogat
– fűzte hozzá Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.
Az áprilisi kényszerszabadságolásokat követően felfutott a termelés a Masterplast gyártóbázisain. Az üvegszövet termelésben májustól már teljes kapacitással zajlik, a Hungarocell szigetelőanyagok gyártása pedig folyamatosan magas kihasználtsággal működött, miután a Masterplast hőszigetelő terméke a krízis alatt is keresett volt.
A társaság továbbra is bővülő iparági környezettel számol, a belföldi és export piacokon egyaránt. A 2020-as év második félévében már a hagyományos üvegszövet gyártás teljes kapacitáson fog üzemelni és a habfólia gyártás növekedhet. Az értékesítést illetően is pozitívak a várakozások, ahol a felfutó gyártás miatt az összes nagyobb piacán bővülést vár a Masterplast a második félévre.
A vállalat közleménye szerint a Németországban lévő, ascherslebeni gyártóegység akvizíciója a tervezett ütemben halad, július 1-én társaság irányítása mellett új leányvállalatként megkezdte működését a Masterplast Nonwoven GmbH. Nyugat-európai gyártói hátterével a vállalat a magasabb nyereség tartalmú egészségipari termékek piacára lép be, amivel jelentősen hozzájárul a forgalom és eredményesség további javulásához.
Az 1997-ben alapított Masterplast 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2019-es árbevétele 107 millió euró volt. A BÉT-en jegyzett részvények ára kedden délelőtt 2,1 százalékkal 710 forintra emelkedett az előző záróárához képest. Az elmúlt egy évben a részvények legmagasabb árfolyama 782 forint, a legalacsonyabb 514 forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.