A bankkártyával rendelkező felnőttek több mint fele, ahol csak teheti, kártyával fizet – olvasható egy az OTP Bank megbízásából végzett kutatásban. A 18 évnél idősebbek csupán 16 százaléka részesíti előnyben a készpénzes fizetést a bankkártyás vagy mobiltelefonos fizetéssel szemben.
A 2020-as év számos szempontból a fizetési szokásokat is megváltoztatta.
Sokan a korábbiaknál jóval több időt töltöttek otthon – ebből kifolyólag az online vásárlások aránya is megnőtt. Azoknak pedig, akik fizikai üzletekben vásároltak, rengeteg helyen hívták fel a figyelmét, hogy a fertőzés-veszély csökkentése érdekében inkább kártyával vagy mobiltelefonnal fizessenek a készpénz helyett.
Egy az OTP Bank megbízásából végzett friss kutatás alapján a felnőtt lakosság nagyjából 80 százaléka rendelkezik bankkártyával, és az említettek 57 százaléka, ahol csak lehet a kártyás, vagy a mobiltelefonos fizetést választja.
A készpénzes vásárlásokat a felnőtt lakosság mindössze 16 százaléka részesíti előnyben a bankkártyás vagy mobilos fizetéssel szemben, míg a megkérdezettek 27 százaléka egyaránt használja a készpénzes és az elektronikus fizetési lehetőségeket.
A bankkártya-tulajdonosok 56 százalékával előfordult már, hogy el kellett állnia a vásárlástól, mert kártyával nem tudott fizetni, elég készpénz viszont nem volt nála – Hideg Noémi, az OTP Bank Kártya Elfogadói és Fejlesztési Főosztályának vezetője.
Az idei évtől azonban már minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kell az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói részére. Ehhez az OTP Csoport több megoldást is kínál a kereskedők részére, hogy a jövőben egy vásárlóról se kelljen lemondaniuk – fejtette ki Hideg Noémi.
A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését javasolja.
Ezekkel a terminálokkal bármelyik kereskedő képessé válik Mastercard, Maestro, VISA, VISA Electron, Vpay, American Express, JCB, UnionPay és OTP-emblémával ellátott bankkártyák, valamint – árbevételtől függetlenül – egészségpénztári-, cafeteria- és SZÉP kártyák elfogadására.
Az elektronikus fizetési forgalom 2020 utolsó hónapjában csaknem 10 százalékkal nőtt a hitelintézet adatai szerint a tavaly decemberihez képest, ám jelentős átrendeződés volt tapasztalható: míg a korlátozások miatt a fizikai kontaktusok száma minimálisan csökkent, tehát ritkábban vásároltak az emberek, a vásárlások értéke nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.