Kiugró mértékben, 2019-hez képest csaknem tízszeresére növekedett a záhonyi átrakó körzeten keresztül Magyarországra érkező kínai konténervonatok száma – írja a Magyar Nemzet hétfői számában
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria AG igazgatósági tagja a lapnak elmondta: a Rail Cargo Operator – Hungaria (RCO – HU) 2020 augusztusa óta tapasztalja a távol-keleti vasúti intermodális forgalom erősödését.
Míg 2019-ben négy Kínából érkező intermodális szerelvény lépte át Magyarország és ezzel együtt az Európai Unió határát Záhonynál, 2020 harmadik és negyedik negyedévében havonta már hat-nyolc vonat érkezett az átrakókörzetbe 45-50 negyvenlábas konténerrel megrakva.
Kínából a vonatokat a Rail Cargo Group orosz vállalata szervezi kínai partnerével, és Záhonytól az RCH veszi át a továbbítást.
2020 első fél évében éves összevetésben 41,7 százalékkal nőtt a Kína és Európa között vasúton szállított konténerek száma.
A lengyel-fehérorosz határ melletti Malaszewicze állomás már alig képes fogadni a havi kétszáz kínai konténervonatot. A forgalom várható növekedésére megoldást jelent Záhony fejlesztése.
Kovács Imre rámutatott, hogy a térségben tervezett jelentős beruházásokra alapozva a Rail Cargo Hungaria az ott bonyolított forgalom jelentős növekedésével számol a következő években. Az elnök szerint optimizmusra ad okot, hogy az EU a vasút évének nyilvánította a 2021-es esztendőt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.