A rendkívül nagy kihívást jelentő 2020-as évben az Allianz különleges rugalmasságról tett tanúbizonyságot a példátlan egészségügyi válsággal és a tartósan alacsony kamatlábakkal szemben − írja a vállalat közleménye. A 2020-as pénzügyi év pénzügyi teljesítménye minden üzleti szegmensben kiemelkedően erős volt, noha a COVID-19-világjárvány nyomot hagyott a pénzügyi eredményeken, különösen a Vagyon- és felelősségbiztosítási üzletágban. E jelentős globális kihívások ellenére az Allianz erős negyedik negyedévvel zárta pénzügyi évét.
A belső bevétel növekedésének árfolyam- és konszolidációs hatásoktól megtisztított mértéke −1,8 százalék volt 2020-ban, főként az Élet- és egészségbiztosítási üzletágnak köszönhetően.
A teljes díjbevétel a 2019. évi 142,4 milliárdról 1,3 százalékos csökkenéssel 140,5 milliárd euróra esett vissza,
és a működési eredmény 9,3 százalékkal, 11,9-ről 10,8 milliárd euróra gyengült, főként a COVID-19 járvány mintegy 1,3 milliárd eurót elérő kedvezőtlen hatása miatt. A Vagyon- és felelősségbiztosítási üzletág működési eredménye a COVID–19-hez kapcsolódó veszteségek, az alacsonyabb lebonyolítási eredmények és a szintén alacsonyabb működési befektetési eredmény miatt esett vissza.
Az Élet- és egészségbiztosítási üzletág működési eredményének összege ugyan csökkent, de a rugalmas befektetési nyereségrátának köszönhetően még így is erős szinten zárt. A csökkenés elsősorban az Egyesült Államokban az előző évben elért pozitív hatásnak, valamint a spanyolországi Allianz Popular S.L. leépítésének volt köszönhető. A Vagyonkezelési üzletág viszont a magasabb átlagos teljes kezelt vagyonból magasabb működési eredményt ért el, és továbbra is körültekintő költséggazdálkodást folytatott. A részvényesek számára megtermelt adózott eredmény az alacsonyabb működési és nem működési eredmény következtében 14,0 százalékkal, 7,9-ről 6,8 milliárd euróra csökkent.
A pénzügyi eredmények mellett a vállalat minőségének fő mutatója az ügyfelektől kapott visszajelzés a közlemény szerint.
Az Allianz globális működési egységeinek 79 százaléka a piaci átlagot meghaladó valós ügyféltámogatottsági értéket (NPS) ért el az előző évi 70 százalékhoz képest, és ezzel új rekordot állított be. A vezetési kompetenciák és a teljesítményorientált vállalati kultúra mérésére alkalmazott inkluzív meritokrácia-mutató (IMIX) értéke 2020-ban az előző évinél 5 százalékponttal magasabb értéket, 78 százalékot ért el. Ezek az eredmények azt bizonyítják, hogy az Allianz „Az egyszerűség diadala” című stratégiája kiválóan bevált, különösen a válság idején.
2020 negyedik negyedévében a teljes díjbevétel az előző évihez képest stabil maradt.
Mint írták, a működési eredmény az előző évi 2,8 milliárd euróhoz képest 8,2 százalékkal, 3 milliárd euróra nőtt, és ehhez az eredményhez valamennyi üzletág hozzájárult. A magasabb nyereségrátának köszönhetően az Élet- és egészségbiztosítási üzletág működési eredménye emelkedett, míg a teljes kezelt vagyon (AuM) növekedésének köszönhető bevételemelkedés a Vagyonkezelési üzletág működési eredményének javulását eredményezte. A Vagyon- és felelősségbiztosítási üzletág működési eredménye szintén nőtt. Működési eredményünk növekedése bőven ellensúlyozta nem működési eredményünk romlását, így összességében a részvényesek számára megtermelt adózott eredmény 2,2 százalékkal, 1,8-ról 1,9 milliárd euróra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.