Alapjáraton üzemel a GM két fő pickup üzeme, de a cég három másik gyárban is felfüggeszti a termelést néhány hétre, ahol különböző SUV modelleket szerelnek. A Wall Street Journal emlékeztet, hogy a GM-nek korábban sikerült elkerülnie a nyereséges tehergépjármű- és SUV-gyártólánc megszakadását. Bár az év első felében a vállalat 325 ezer járművel csökkentette a termelését Észak-Amerikában a chiphiány miatt, de ezek közül mindössze 10 ezer volt pickup vagy SUV. Az elmúlt hetekben azonban a chiphiány már az eddig kímélt modellek gyártását is érintette. Ezért a vállalat profit warningot adott ki a második félévre.
A Ford a jövő héttől fogja vissza a pickupok gyártását három teherautó-üzemében. A Fordot már az első félévben is drámaian érintette a chiphiány. A cég áprilisban közölte, hogy várakozásai szerint a félvezetőhiány idén 2,5 milliárd dolláros veszteséget jelent.
A globális chiphiány a legtöbb autógyártónál az év eleje óta fékezi a termelést. A félvezetőket a motoroktól a légzsákokon át az érintőképernyős kijelzőkig szinte minden egységbe beépítik.
Az amerikai tőzsdei lap idézi a Wards Intelligence becslését. E szerint az autóeladások az Egyesült Államokban a múlt hónapban 14 százalékot zuhantak év per év alapon. A világjárvány legnehezebb hónapjait leszámítva, idén augusztusban produkálta az évtized legalacsonyabb értékesítési ütemét az iparág.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.