A fenntarthatóságról és a környezettudatosságról tartott sajtótájékoztatót kedden az OTP Bank és a Mastercard. A két cég zöld együttműködési megállapodást kötött – erről számolt be a rendezvényen Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese és Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A két cég egyik leglátványosabb együttműködése a nemrég bevezetett, 85 százalékban újrahasznosított műanyagból készült bankkártya, amelyet először a juniorszegmensben, a fiatalok körében vezettek be.
Egy felelősségteljes vállalatnak a fenntarthatóságra és a társadalmi szerepvállalásra kell felhívni a figyelmet a munkavállalók és az ügyfelek körében is. Az OTP Bank akkor lehet szerethető és felelősségteljes, ha az alapértékei között ott szerepel a környezettel való harmóniára törekvés.
Mind az ügyfélfolyamatokban, a belső működésben, az energiahatékonyságban is megjelennek ilyen kezdeményezések, próbálunk a fenntarthatóságra koncentrálni. A cél az, hogy 2022 végére az OTP Bank nettó karbonsemlegességet érjen el, ezt különböző kreditek vásárlásával tervezzük elérni, nagyjából 40-50 millió forintot fordítunk rá, és később kiterjesztjük a többi országra is. Hosszú távon a teljes karbonsemlegesség elérése a cél
– mondta Csányi Péter, aki azt a bankkártyát is bemutatta, amely már újrahasznosított műanyagból készült.
„Ma még gyerekcipőben jár az újrahasznosított plasztik gyártása. Ezek arra jók, hogy az emberek szemléletét megváltoztassák. Ez egy következő generációs kártya. A terv az, hogy 6-8 év múlva átmegyünk a digitálisba, a telefonban lesz a kártya, fizikai plasztik kibocsátásra nem lesz szükség” – tette hozzá Eölyüs Endre, aki ismertette a Mastercard kezdeményezését is, amelynek keretében 100 millió fát ültetnek világszerte. Az OTP 100 ezer euróval csatlakozott a faültetési programhoz. Ebből 50 ezret lehet elültetni a becslés szerint. A Mastercardnál más téren is törekednek az újrahasznosításra, például a házak oldalára kitett, reklámfelületet biztosító építőhálókból kártyatartó tárcákat készítenek.
Az OTP Bank egyébként számos területen vezetett be környezettudatos szemléletet, többek között lecsökkent a papírhasználat, a digitalizáció felé terelik az ügyfeleket, de ez nem jelenti azt, hogy fiókokat zárnának be.
A fióklátogatások száma bezuhant, a digitális csatornák használata pedig jelentősen megnőtt. Még az idősebb korosztály is nagyobb arányban kezdte el használni a digitális csatornákat.
Ennek ellenére sem tervezünk bankfiókbezárásokat, fontosnak tartjuk, hogy a személyes kapcsolat megmaradjon. Fiókszámcsökkentésben nem gondolkozunk
– húzta alá Csányi Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.