A vendéglátás nyáron gőzerővel üzemelt, a belföldi turizmus kimagasló, sokszor rekordszámokat produkált, és mindenki láthatta, hogy megteltek a teraszok, ez a helyzet pedig meglátszik majd a Zwack Nyrt. eredményén – részletezi a helyzetet az OTP Bank elemzője. Rátkai Orsolya hozzátette, ha
az egy évvel korábbi időszakot nézzük, ugyan 2020 nyarán is a tavaszi korlátozásokhoz képest lazább szabályok voltak érvényben belföldön, de jelentős különbség, hogy akkor még nem volt vakcina, és az oltások híján sokan magukat korlátozták, a védettség hiánya miatt kerülték a tömeget.
Az idei nyarat azonban a tavaszi oltási kampány miatt már nagyarányú átoltottság jellemezte, ami – párosulva a vendéglátás korlátozásmentes működésével – nyilván jót tett a Zwack termékek fogyasztásának is – mondta Rátkai Orsolya.
A társaság utolsó gyorsjelentésében hangsúlyozta, hogy
bár növelték kiskereskedelmi eladásaikat, számukra meghatározóak a HoReCa szektor rendelései, a vendéglátó- és szállodaipar bezárása miatt a társaságnak esélye sem volt kedvező értékesítési adatokat elérni a járványügyi korlátozások ideje alatt.
A cég felidézte, elsősorban a vendéglátóiparban fogynak a minőségi italok, az otthoni fogyasztás gerincét általában az alacsonyabb presztízsű termékek adják. Az OTP elemzője ezzel kapcsolatban bizakodó, Rátkai Orsolya szerint a múlt évben már egyszer bebizonyosodott, hogy a vállalat bevételei gyorsan visszaépültek a nyitásokkal egy időben, ez akár az idén megismétlődhet. Így tehát éves alapon hatalmas ugrásra nem kell számítani szerinte, de negyedéves alapon lesz előrelépés a számokban.
A Zwack malmára hajtja a vizet az is, hogy az Unicum egy olyan egyedi és erős brand, amelynek nem igazán van tökéletes helyettesítő terméke, magas a presztízsértéke. Bár megvan az esélye, hogy a romló jövedelmi viszonyok mellett a fogyasztók olcsóbb termékek felé fordulnak, ugyanakkor a reálkeresetek emelkedése támaszt ad a minőségi italok iránti keresletnek – tette hozzá Rátkai. Némi szezonalitás mindig megfigyelhető volt a szektorban, de alapvetően nem ciklikus iparág az italgyártás, nem lehet nagy hullámzásokat várni a fogyasztásban. Persze ez az alapforgatókönyv, amit a pandémia miatti központi korlátozások felülírnak – részletezi az OTP elemzője.
A társaság stratégiai célja a külpiaci jelenlétének növelése. Erről Rátkai Orsolya azt mondta, hogy
a külföldi kereslet élénkítését szolgáló – például az olasz piac visszahódítására irányuló – marketingkampányokkal várhatóan kivár a hagyományosan megfontoltan működő cég, ugyanis bármilyen váratlan korlátozás könnyen lenullázhatja a marketingbe fektetett pénzt és energiát.
Az iparágra vonatkozó szabályozási környezetben sem következett be változás az utóbbi időben, így adóemelések nem csökkentik az Unicum gyártójának számait – tette hozzá Rátkai Orsolya.
A Zwack papírjaival a tőzsdén kedden napközben 16 700 forinton kereskedtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.