Nem tudott szintet lépni a Nintendo, a japán videojátékgyártó vállalat profitja a szeptemberben lezárt üzleti félévben 19 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, amikor a pandémia miatt otthonmaradó fogyasztók a cég termékeivel ütötték el megsokasodott szabadidejüket. Az elemzők ennél kisebb, 14 százalékos visszaesésre számítottak. A Super Mario és a Pokémon címekről ismert kiotói vállalat 1,5 milliárd dollárnak megfelelő jen nyereséget ért el, forgalma pedig ugyancsak közel ötödével, 5,5 milliárd dollárra csökkent.
A csalódást keltő eredményszámok mellett a kilátásokat illetően sem kaptak biztató híreket a részvényesek és a játékrajongók sem. A globális chiphiány ugyanis a Nintendót is elérte, a gamerek körében népszerű, otthoni és hordozható konzolként egyaránt használható Switch-ből így a tervezettnél másfél millió egységgel kevesebbet, 24 millió darabot értékesíthet a cég a most zajló üzleti évben.
A Nintendo az első félévben harmadával kevesebb, 8,3 millió játékgépet adott el. Az év végi ünnepi szezon pedig hagyományosan kulcsfontosságú az értékesítés szempontjából, a karácsony környékén megugró keresletet várhatóan nem tudják majd kielégíteni. Az alkatrészhiány hatásait a korábban tervezettnél magasabb szoftvereladások kompenzálhatják, az árbevételre vonatkozó várakozásokat ezért nem módosította a vállalat.
A jövő márciusban záruló üzleti év egészére 3 milliárd dolláros profitra számít a vállalat, amely 27 százalékos zsugorodást vetít előre tavalyhoz képest.
A tengerentúlon továbbra is tart a játékőrület, de legalábbis a japán szektortársnál kedvezőbb képet fest az amerikai játékszoftver-fejlesztők teljesítménye. Az Electronic Arts (EA) eddigi legerősebb második negyedéves eredményét szállította több mint duplájára, 1,85 milliárd dollárra ugró árbevétellel és a tavalyit 65 centtel meghaladó, 1,67 dolláros egy részvényre jutó nyereséggel (EPS). A húzónévnek számító EA Sports FIFA és az Apex Legends címek felhasználószáma is jelentősen bővült, előbbivel már több mint 100 millió regisztrált felhasználó játszott az EA különböző platformjain. A kilátásokat a Battlefield széria hamarosan megjelenő új darabja miatt is optimistán látja a menedzsment, amely 7,54 milliárd dolláros forgalmat és 6,65 dolláros EPS-st vár a 2022 március végéig tartó üzleti évben.
Nincs okuk panaszra a Grand Theft Auto (GTA) sorozatot kiadó Take Two Interactive Software részvényeseinek sem. A New York-i székhelyű videójáték-fejlesztő bevételei három százalékkal 985 millió dollárra emelkedtek, és bár az EPS soron 37 centtel visszaeső, 1,63 dolláros eredményről számolt be, mindkét pénzügyi mutatóban felülteljesítette az elemzői konszenzust. A vártnál erősebb teljesítményt a GTA, az NBA 2K, valamint a Borderlands franchise erős eladási számaival magyarázza a cég, amely egész éves bevételcélját száz millió dollárral, a 3,3-3,4 milliárd dolláros sávba srófolta fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.