Péntektől egészen az év végéig csak kis adag sült krumplit szolgálnak fel a McDonald’s japán hálózatában – jelentette a BBC. Az amerikai import ugyanis akadozik.
A világ legnagyobb gyorséttermi vállalata, ugyanis krónikus burgonyahiányban szenved, legalábbis Japánban, méghozzá az ellátási lánc globális anomáliái miatt.
A helyzetet súlyosbítja az omikron koronavírus variáns megjelenése, valamint a Kanadát sújtó hatalmas vihar, aminek következtében a vancouveri kikötő az áradások és földcsuszamlások miatt kénytelen volt felfüggeszteni az áruszállítást.
Az onnan hiába várt burgonyaszállítmányok most nagyon hiányoznak, de nem csak a McDonald’snak, hiszen az amerikai krumpli adta tavaly Japán teljes importjának közel 70 százalékát. Az Egyesült Államok több mint 342 millió dollár értékben exportált krumplit Japánba, amely ezzel az amerikai burgonya első számú tengerentúli piacává vált.
A hajókkal érkező újabb szállítmányok várhatóan csak január folyamán futnak be, így a japán McDonald's vészhelyzeti megoldásként ezer tonna fagyasztott burgonyát importált légi úton.
A mennyiségi korlátozást épp a legrosszabbkor kellett bevezetni: a közelgő ünnepek miatt a munkahelyek és az iskolák bezárnak, a japánok pedig előszeretettel fogyasztanak gyorsételt az év ezen szakaszában.
A sült burgonya-rajongó családok nehéz helyzetben lesznek, és kénytelenek lesznek beosztani az S-es burgonyát, hiszen sem a McDonald's, sem a másik népszerű lánc, a KFC nem kínál nagyobb adagot az alapanyag hiány miatt.
A csak Japánban több mint háromezer éttermet számláló üzletláncnak azonban nem ez az első ilyen problémája, 2014 decemberében ugyanígy megszorításokat kellett bevezetnie, miután az Egyesült Államok nyugati partján 29 kikötőben 20 ezer dokkmunkás lépett sztrájkba
Az már eldőlt, hogy se a Big Mac-ek, se a minimalizált sültkrumpli porciók kiszállításában nem vesz részt ezentúl a német Foodpanda japán leányvállalata, amelynek eladását most hirdette meg tulajdonosa, a Delivery Hero. A leányvállalat értékesítésére 2022 első negyedévében kerül sor. Az arculatváltását működési területén – így Magyarországon is – intenzíven hirdető ételfutár cég váratlan bejelentést tett szerdán.
A japán leányvállalat eladásáról szóló döntés mellett olyan hazai nagyvárosokban is átadja a terepet a konkurenciának, mint Köln, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München és Stuttgart. A hátralépés amiatt is váratlan volt, mert a Foodpanda épp egy hónappal ezelőtt ellenkező irányú terveit ismertette, ebben Stuttgart, Düsseldorf és Köln mint terjeszkedési célpont volt kitűzve Németország térképén. A hirtelen stratégiaváltást a társaság a nyakára nőtt konkurencia szorításával és a kónikussá vált munkaerőhiánnyal indokolta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.