Dél-Korea történetének legnagyobb tőzsdei kibocsátására (IPO) készül az LG Energy Solution (LGES), az LG Chem leányvállalata. Az elektromos járművekhez akkumulátorokat gyártó óriáscég eredeti tervei szerint 34 millió új részvényt bocsát ki a 257-300 ezer vonos ársávban. A papírokat a jelenlegi kiugró érdeklődést tapasztalva várhatóan a sáv felső határára fogják beárazni, amivel 10,9 milliárd dolláros friss forráshoz juthat az LGES, míg a piaci kapitalizációja 59,4 milliárd dolláros lehet.
Az LGES egy sikeres IPO-val a Dél-Korea harmadik legértékesebb vállalatává lépne elő, nála csak a Samsung Electronics (389 milliárd dollár) és a csipgyártó SK Hynix (75 milliárd dollár) érne többet. Az intézményi befektetők és a lakosság számára 14,5 százalékot megtestesítő pakettet ajánlanak fel, míg az anyacég 81 százalékban marad tulajdonosa a többi között a Teslának, a General Motorsnak (GM) és a Hyundainak akkumulátorokat szállító cégnek.
A Reuters cég közeli forrásai szerint többszörösen is túljegyezhetik a részvényeket, az intézményi befektetők lelkesedése ugyanis mindent felülmúl. A részvényeket január 14-én árazzák be, a kereskedés két héttel később indulhat velük a szöuli tőzsdén. A dél-koreai börze, a KOSPI egyébként kitűnő évet zár az idén, több mint húsz vállalattal bővült a kínálata, ők együtt 14,3 milliárd dollárt kaptak a részvényeikért, ezzel tizenegy éves csúcsot döntöttek meg, méghozzá rögtön duplázással. Az LGES-re az elemzők a járműipar elektromos átállásának egyik haszonélvezőjeként tekintenek, szinte már meg is bocsátották neki idei botrányát, melynek rendezéseként 1,18 milliárd dolláros kártérítést fizetnek a GM-nek, a Chevrolet Bolt modellekhez szállított tűzveszélyes akkumulátoraik miatt.
A két cég közti viszony ennek ellenére kitűnő, közös vállalatuk most építi második akkugyárát Amerikában, Ohio után ezúttal Tennessee államban. Az LGES 2025-ig 4,5 milliárd dollárért növeli termelő kapacitásait az Egyesült Államokban, többi között erre is megy IPO-val beszedett pénzből. A cég egyébként odahaza sem makulátlan, a Hyundainak szállított hibás akkumulátorai 900 millió dolláros visszahíváshoz vezettek. Az LGES kilátásai ennek ellenére rózsásak, a Deloitte előrejelzése szerint tíz év alatt több mint tizenkétszeresére nő az igény az elektromos autók iránt, 2030-ben már 31,1 millió járműhöz kell akkumulátort szállítaniuk a piaci szereplőknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.