A külső tényezőknél elsősorban a csiphiányra és az alkatrész ellátás anomáliáira kell gondolni. Ugyanakkor Klaus Zellmer, a VW értékesítési és marketing igazgatója szerint a pandémia és a különlegesnek számító körülmények ellenére elfogadható az eredmény, és hasonlóképpen látja ezt a rossz hírekre már jó előre felkészített piac, hiszen a Volkswagen részvénye a frankfurti tőzsdén, 0,3 százalékot még emelkedni is tudott a jelentéshez fűzött kommentárok miatt.
Zellmer elmondta, hogy az idei első félévet is alapvetően a fent említett negatív tényezők határozzák meg, azonban a VW járművei iránt továbbra is magas a – kielégítetlen – kereslet. Az viszont jó hír, hogy
a VW elektromos és hidrid hajtású modelljeinek értékesítése dinamikusan nő, részarányuk elérte a tavaly a 7,5 százalékot. Darabszámot tekintve 73 százalékos volt az előrelépés és 369 ezres az értékesített volumen.
Kiemelt piacai közül a legnagyobb visszaesés Kínát jellemezte, ott 14,8 százalékkal csökkentek a wolfsburgiak eladásai.
Az itteni kiesést részben pótolta az erős észak-amerikai forgalom, ott 13 százalékkal adtak el több járművet. Az amerikai és a kanadai piac a németek számára amúgy is kedvezően alakult, a Daimler 0,4, a BMW viszont 19,5 százalékkal tudta növelni eladásait. Megjegyzendő, hogy a BMW a VW-vel ellentétben jobban kezelte az alkatrészhiány termelést hátráltató hatásait, ennek köszönhetően a tavalyi évet 2,21 millió darabos rekordeladással zárta. A kettejük közé szorult Daimlernél 5 százalékos volt az éves mínusz, s ezzel egyszersmind a Mercedes-Benz gyártója öt év után át kellett adja első helyét a BMW-nek a prémiummárkák globális népszerűségi és forgalmi listáján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.