Remek első féléves gyorsjelentéssel debütált a régióban, köztük hazánkban is népszerű Pepco Csoport március végén ideiglenesen kinevezett új vezérigazgatója, Trevor Masters, aki a konszernt tavaly májusban a varsói tőzsdére bevezető, egészségügyi okból lemondó Andy Bond helyére lépett. A csoporthoz tartozik a Pepco-s cégérű boltokon kívül a brit Poundland és az Írországban, Spanyolországban, valamint Lengyelországban működő Dealz áruházlánc is.
A Pepco Group forgalma a március 31-én lezárt hat hónapos periódusban 17,5 százalékkal haladta meg az előző üzleti év azonos időszakának árbevételét, és elérte a 2,37 milliárd eurót. A csoport EBITDA-ja pedig valahol 342-350 millió euró között alakulhatott.
A vállalat rapid növekedése ugyanakkor nem csupán a részvényesek számára örömteli, minden bizonnyal a fogyasztók szívét is megdobogtatja, hiszen Masters az eredményt kommentálva ígéretet tett, hogy a lánc megvédi a költségtudatos vevői által preferált kedvező kiskereskedelmi árait. A bővülés ugyanis lehetővé teszi, hogy a cég ellensúlyozza költségeinek drasztikus emelkedését.
Pedig amint a vezérigazgató kiemelte működési területük minden országában elszabadult az infláció, amely a Brit-szigeteken például márciusban 30 éves csúcsra, évi 7 százalékra ugrott, és a háztartásoknak az 1950-es évek óta legmagasabb megélhetési költségekkel kell szembenézniük. A 19 országot magában foglaló euróövezetben ugyanakkor, ha lehet, még rosszabb volt a helyzet az első tavaszi hónapban, lévén a fogyasztói áremelkedések üteme 7,5 százalékra emelkedett, ami részint új rekordot jelent, részint az elemzők szerint még hónapok vannak hátra a tetőzésig.
A cég mindenesetre nem bízta a véletlenre a növekedést, a fél év során 17 országban 192 új egységgel, összesen 3696-ra szaporította boltjai számát. Április végén pedig megnyílik a Pepco első németországi üzlete is, amely 550 négyzetméteren várja majd vevőit a Boulevard Berlinen. A jelentős expanzió nélkül a bővülés csupán 5,3 százalékos lett volna, jóllehet a tempó a már meglévő üzletekben is gyorsult, mivel a második negyedévben az értékesítések 12,1 százalékkal szárnyalták túl a bázisidőszak tényadatát.
S mindezt úgy érték el, hogy a menedzsment szerint a koronavírus-járvány miatt elrendelt lezárások az első fél évben továbbra is hátráltatták a kiskereskedelmet. A periódus végére azonban a korlátozások enyhültek, és márciusban már 19,4 százalékkal lőtt ki az árbevétel a csoport legalább egy éve nyitva tartó boltjaiban. Ráadásul – a Poundland-nél folytatott elhanyagolható mértékű kísérletezést figyelmen kívül hagyva - a Pepco Csoport egyáltalán nem foglalkozik online kiskereskedelemmel, tehát az eredményt a pandémia tombolása idején is kizárólag hagyományos bolti értékesítéssel termelték ki.
A menedzsment a cég termékei iránti növekvő keresletet látva, megerősítette, hogy jó úton haladnak az egész évre vonatkozó előrejelzésük teljesítése irányába, bár hozzátették, ennek feltétele, hogy a makrokörnyezetben nem következik be további jelentős romlás.
A Pepco részvényei Varsóban több mint 1 százalékkal, 44,1 złotyira drágultak a hírekre (1 złotyi = 80 forint), azaz az utóbbi 10 hónap során összesen nagyjából 10 százalékkal erősödtek a 40 złotyis tőzsdei bevezető árukhoz mérten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.