Átmeneti megbicsaklást okozott csak a Burberry életében, hogy múlt év végén távozott a patinás brit luxus divatruházati társaság éléről Marco Gobbetti. Az olasz vezérigazgató öt éven át menedzselte és megmentette az elszürküléstől a Burberryt, amelyet a luxusipar magasabb szintjére navigált, Kínát állítva növekedési stratégiájának fókuszába.
Vezetése alatt 35 százalékkal erősödött a részvényárfolyam, amely tíz százalékot zuhant tavalyi lemondásának hírére. Gobbetti lerakta az alapokat, majd „alább adta” azzal, hogy a felöltők, kardigánok világából a lábbelikre váltott. Igaz, ott is a luxusminőségre, hiszen a Salvatore Ferragamo irányítását vette át, amely 2,7 milliárd eurós piaci értéket képvisel, negyedannyit, mint a Burberry.
A helyére márciusban érkezett Jonathan Akeroydnak sok köze már nem volt az üzleti év utolsó, márciussal zárult negyedévének teljesítményéhez, számára a kihívás most a Covid-járvány szorításában szenvedő kínai piac újraélesztése lesz, ott tevékenységük 40 százalékát érintették a lezárások, emiatt negyedéves forgalmuk 13 százalékkal esett vissza az összeladásokból 30 százalékkal részesedő országban.
Akeroyd a Gobbetti vonalat követi, stratégiai változásokat nem jelentett be, fél év türelmi időt kapott ahhoz, hogy belerázódjon szerepkörébe és tovább növelje a piros-fekete kockás és TB monogramjáról ismert Burberry-termékek globális forgalmát. Ami a lezárult negyedévben a kínai korlátozások ellenére sem alakult rosszul, hiszen a bevétel az egy évvel korábbihoz képest 23 százalékkal, 2,83 milliárd fontra nőtt, az üzemi nyereség pedig 38 százalékkal 523 millió fontra ugrott.
A Burberry az áprilistól indult üzleti évére 7-9 százalék közötti forgalombővülést vár, ennek teljesülése elsősorban a kínai piac remélt felpattanásától függ. A cég három oroszországi üzletét is bezárta – közte a Vörös téren lévő elit szalonját is – és távozott, miután a nemzetközi szankciók ellehetetlenítették működését. Ezt előre megérezték a befektetők is, az árfolyam 20 százalékot omlott invázió első napjaiban. Cég azonban Kína-függő, az orosz piac elvesztése nem érinti érzékenyen. Épp úgy, ahogy a Burberry vastag pénztárcával rendelkező törzsközönsége sem érzi meg az inflációs nyomásra végrehajtott sorozatos áremeléseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.