A Volkswagen célként fogalmazta meg, hogy 2030-ra önellátó legyen és már évi 20 milliárd eurós értékben állítson elő erőforrásokat az elektromos autóihoz. Akkumulátorgyáraik húszezer főnek adnak majd munkát.
Mindez Salzgitterben, a projektet menedzselő VW-leányvállalat, a PowerCo első üzemének ünnepélyes alapkőletételén hangzott el. Az eseményt megtisztelte jelenlétével Olaf Scholz német kancellár is, aki rövid beszédében a német autógyártás nagy napjának nevezte július hetedikét.
A PowerCo fogja menedzselni az üzletágat, feladata az alapanyagot beszerzésétől, a kutatás-fejlesztésen és a telepek összeszerelésén át az életútjuk végén járó akkumulátorok visszagyűjtéséig és újrahasznosításáig terjed.
A Volkswagen számára az elektromos átállás során a gyenge láncszemet épp az akkugyártás jelenti, ezért ide koncentrálják most az erőforrásaikat. Európában hat üzemet építenek fel, egyenként évi 40 gigawattórás kapacitással, közülük a salzgitteri lesz az első. Két üzemet pedig az Egyesült Államokban létesítenek.
Frank Blome, a PowerCo vezérigazgatója elmondta, hogy az egységesítés az akkumulátorok és platformok területén a költségek jelentős mértékű optimalizációhoz vezet. Az eseményen bemutatták azt a standardizált akkumulátorcellát is, amely a Volkswagen elektromos járműveinek mintegy 80 százalékát látja majd el energiával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.