Mint kés a vajon, úgy hasítottak át a Nestlé áremelései a kereskedelmi csatornákon, növelve az inflációs nyomást és a svájci élelmiszeripari óriás eredményességét. A Nestlé az év első kilenc hónapját 69,1 milliárd svájci frankos bevétellel zárta, szemben a Refinitiv 68,9 milliárdos elemzői konszenzusával.
A vállalatfelvásárlások és az árfolyamváltozások hatásaitól szűrt organikus bevételnövekedés éves összevetésben 8,5 százalékos volt (a harmadik negyedévben 9,3 százalékos) , itt a piac 8,3 százalékos pluszt vetített előre. (A cég a brazil Puravidával és az új-zélandi The Better Health Companyvel bővítette cégportfólióját a tárgyidőszakban.)
Ilyen dinamikus növekedési tempót legutóbb 14 évvel ezelőtt diktált a Nestlé,
a világ legnagyobb csomagoltélelmiszer-gyártó és -forgalmazó vállalata. Gyorsan hozzá kell tenni, hogy nem a termékportfólió kirobbanó sikerére és a kereslet megugrására vezethető vissza a bővülés, hanem egyértelműen az áremelésekre: a cég a 8,5 százalékos pluszból 7,5 százalékot ennek köszönhet. A cég kilenchavi nyereségadatokat nem közölt. Érdekesség, hogy az élelmiszer-kategóriák közötti növekedési versenyben a Purina állateledel-gyártó üzletág vitte a prímet.
A cég a szerda reggel publikált gyorsjelentésének vártnál erősebb számai láttán
felfelé módosította a teljes üzleti évére vonatkozó prognózisát,
eszerint a korábbi 7 és 8 százalék közé várt organikus növekedést a felső határra tette. Üzemi marzsukról szóló becslésüket ugyanakkor 17 százalékon hagyták.
Mark Schneider vezérigazgató közleményében hangsúlyozta, hogy
további áremelések is várhatók az élelmiszer-alapanyagárak és az energiaárak emelkedésével párhuzamosan,
ám ígérete szerint ebben a Nestlé felelősségteljesen, a fogyasztók érdekeit is szem előtt tartva jár el. Tisztában vannak ugyanis azzal, hogy a válság emberek millióinak vásárlóerejét csökkenti, nem is kevéssel.
A gyorsjelentéssel egy időben jelentette be a Nestlé, hogy vételi ajánlatot tesz az amerikai Starbucksnak annak Seattle’s Best nevű leányvállalatára, amely kávé-kis- és -nagykereskedelemmel foglalkozik, emellett húsz amerikai szövetségi államban üzemeltet kávészaküzleteket és élelmiszerboltokat.
A megajánlott árat a felek nem közölték, s azt sem tudni egyelőre, hogy a Seattle’s Best tulajdonosai hogyan fogadják a Nestlé közeledését. Igaz, ha nyilvánosságra hozták a tervezett üzletet, akkor a tapogatózó tárgyalásokon már minden bizonnyal túlestek. Olyannyira, hogy a Nestlé a felvásárlást még az idén lezárná, beleértve a szükséges engedélyek beszerzését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.