Kénytelen volt csökkenteni a teljes üzleti évre szóló profitprognózisát a Levi Strauss, ezt a harmadik negyedéves beszámolóval együtt közölték a befektetőikkel. Az ok a szokásos: túl erős a dollár, és csökken a kereslet a legendás márka farmertermékeire, közben pedig a költségeik egyre magasabbak.
Ahogy Magyarországon is igaz, a Levi’s farmerek máshol sem az olcsóságukról híresek, az évtizedek óta nem látott magas infláció sokakat az olcsóbb ruházati cikkek felé terel. Szóval nem vállalatspecifikus probléma miatt maradt el a harmadik negyedéves árbevétel a várakozásoktól. Különösen az európai piac aggasztja a Levi Strauss vezetőit: itt az inflációs mutatók átlaga nem több az amerikainál, a rezsiszámlák viszont annál inkább, a havonta elkölthető jövedelem így Európában kevesebb.
A Levi Strauss bruttó profitja 57 százalékra csökkent a harmadik negyedévben, pedig
az emelkedő költségeket részben áthárították a vásárlókra, nem haboztak felemelni a farmernadrágok árát.
Az augusztus 28-án zárult harmadik negyedév 1,52 milliárd dollár globális bevételt hozott, elmaradva az 1,6 milliárd dolláros Bloomberg-konszenzustól. Az egyszeri tételektől megtisztított profit (részvényenként 40 cent) viszont verte a várakozásokat. A teljes pénzügyi évre 1,44-1,49 dolláros részvényenkénti nyereséget vár önmagától a társaság, míg korábban 1,5-1,56 dollárt reméltek. Összességében, a mindenki által tapasztalt piaci környezetet figyelembe véve, a helyzet határozottan egyre nagyobb kihívást jelent, az infláció kezdi éreztetni hatását, a recessziós félelmek és a kamatlábak emelkedése egyre aggasztóbb – mondta Chip Bergh vezérigazgató.
A kiskereskedőknek és a ruházati márkáknak az elmúlt hónapokban a felhalmozódott készletekkel volt gondjuk, erre jobb ötlet híján árengedmény a válasz. A Levi’s-készletek 43 százalékkal voltak magasabbak, mint az előző év azonos időszakában. A pénteki piacnyitás előtti kereskedésben a Levi’s-papírok árfolyama több mint 5 százalékkal esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.