Egyre nagyobb üzlet a tengerentúli piacon a távegészségügy, még a kívülállók is látják benne a fantáziát, tavaly nyáron az e-kereskedő Amazon vágott bele a „diagnózistól a gyógyszerfutárig” modell kiépítésébe. Nem mellesleg eposzi méretű fúziós hullám tarol az amerikai egészségügyi szektorban: most egy diétás cég, a WeightWatchers (WW) terjeszkedik az egészségügyi piacon. A WW 106 millió dollárért felvásárolja a Weekend Health cég Sequence néven futó digitális egészségügyi szolgáltatását. A második negyedévben záruló ügylet nem a mérete miatt érdekes. Sokkal izgalmasabb, hogy a WW ezzel komolyan rámozdul a cukorbetegség és az elhízás elleni gyógyszerek (köztük az Ozempic) piacára, a hírre az elmúlt egy évben közel 60 százalékot zuhanó árfolyam kedden több mint 11 százalékot emelkedett. Egyébként az Ozempic Magyarországon is hiánycikké vált, miután a fogyókúrázók nálunk is nagyban használják az eredetileg cukorbetegnek szánt gyógyszert.
Az akvizíciós célpont Sequence egy előfizetéses távegészségügyi szolgáltatás, amely online orvosi viziteket kínál, amelyek végén a távdoktor gyógyszereket is felírhat. Eddig a WeightWatchers csak diétákat és életmódprogramokat kínált, mostantól az
orvosok által felügyelt súlycsökkentő gyógyszeres terápiákat
is felveheti a termékpalettára.
„Ez ma a legnagyobb innováció az iparágunkban” – mondta Sima Sistani, a WW vezérigazgatója az új gyógyszerekről. Az olyan gyógyszerek, mint a Wegovy és az Ozempic, úgy működnek, mint a GLP-1 nevű természetes hormon, amely serkenti az inzulintermelést és lassítja a gyomor kiürülését. Így a felhasználók hosszabb ideig érzik magukat teltebbnek. Azok a 30-as vagy annál magasabb testtömegindexű emberek, akik a Wegovy és az Ozempic hatóanyagát, a semaglutidet szedik,
másfél év után átlagosan a testtömegük közel 15 százalékát tudják ledobni magukról
– derült ki a New England Journal of Medicine folyóiratban tavalyelőtt közzétett tanulmányból. Több fejlett országban is gyógyszerhiány alakult ki emiatt.
A WW az ügyletben 65 millió dollárt készpénzben fizet, míg további 35 millió dollárt újonnan kibocsátott törzsrészvények formájában a tranzakció lezárásakor. Ezenkívül 16 millió dollárt készpénzben az első évfordulón és még 16 millió dollárt készpénzben a másodikon. Ez ugyan összesen 132 millió dollár kifizetését jelenti, de a WW 26 millió dollár készpénzt is átvesz a Sequence megszerzésével. Így jön ki a nettó 106 millió dolláros vételár.
Hétfőn közölte a WW, hogy a tavalyi utolsó negyedévben részvényenként 46 centes veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi azonos időszak egy részvényre eső 42 centes profitjával. Az árbevétel 18,8 százalékkal, 223,9 millió dollárra zsugorodott a negyedévben év per év alapon. Az előfizetők száma 3,5 millióra csökkent az egy évvel korábbi 4,2 millióról.
Itthon nagy vihart kavart januárban Tatár Csilla
műsorvezető-producer Instagram posztja, amelyben felháborítónak találta, hogy egy cukorbetegek számára készült gyógyszer hónapok óta országos hiánycikk, mert sokan fogyókúrás szerként alkalmazzák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.