A hideglelést hozta a Vásárolj most, fizess később (Buy now, pay later; BNPL) szegmensben működő fintech cégekre az Apple új diszruptív alkalmazása, az Apple Pay Later, pedig egyelőre még csak a kiválasztott ügyfelek használhatják, a szélesebb körű bevezetés még az Egyesült Államokban is várat magára.
Az Apple-eszközök amerikai penetrációjával azonban teljes mértékben tisztában van a konkurencia is. Az Apple Payt már több mint egymillió kiskereskedelmi üzletben fogadják el a tengerentúlon, míg a felhasználók száma az Insider Intelligence piackutató cég szerint idén 7,3 százalékkal, 48,7 millióra nő, amit a BNPL-funkció megjelenése csak fokozhat.
Az új alkalmazással az ügyfelek 50 és 1000 dollár közötti kölcsönt igényelhetnek – hat hétre, négy részletben történő törlesztéssel – az Apple Walleten keresztül. A hitelképesség megállapításához az Apple Financing mindössze egy laza hitelbírálatot végez.
Egy szó mint száz tehát adottak a feltételek az Apple Pay Later villámgyors elterjedéséhez.
A szektorban működő CoreCard és a Green Dot tőzsdei árfolyama esett is egy nagyot a régóta beharangozott bevezetést követően, az előbbi 12, az utóbbi 5 százalékot veszített árfolyamából egyetlen nap alatt.
A mobilgyártó által korábban kibocsátott Apple Card ugyan már eddig is kínált BNPL-funkciót az Apple-termékek vásárlásához, akár 24 hónapos kamatmentes fizetést is lehetővé téve, ám az Apple Pay Later alkalmazásához már kártyára sincs szükség, és nem korlátozódik a cég termékeire.
A legjobb dolog a kiskereskedők és a vásárlók számára egyaránt az, hogy az Apple Pay Later egyszerűen működik, mindenfajta hókuszpókusz nélkül.
A PayPal azonban, úgy tűnik, beleáll a harcba, és megpróbál még kedvezőbb feltételeket kínálni.
Az eredetileg Elon Musk és Peter Thiel által alapított, majd az Ebay által kivásárolt fintech vállalat már eddig is nyújtott BNPL-szolgáltatásokat, köztük az úgynevezett Pay in 4-t, amely lényegében ugyanaz, mint az Apple Pay Later: halasztott fizetés négy egyenlő részletben hat hét alatt, kamat- és díjmentesen.
Az Engadget technológiai blogportál beszámolója szerint azonban a cég most összeállított egy hosszabb, akár kétéves fizetési határidőt is biztosító csomagot.
A WebBank közreműködésével kibocsátott Pay Monthly kártyával 199 és 10 ezer dollár közötti vásárlásokat lehet lebonyolítani, a törlesztéseket pedig 6 és 24 hónap között havi részletekben lehet teljesíteni.
Az opció igénybevétele esetén ki kell tölteni egy kérelmet. Ha ezt jóváhagyják, három különböző fizetési lehetőség közül választhat a felhasználó, különböző időkeretekkel.
A THM kockázati alapon kerül kiszámításra, és nulla és 29,99 százalék közé esik. Az első részlet a vásárlást követő egy hónap múlva esedékes.
Az Apple Pay Laterrel ellentétben a kiskereskedőknek is regisztrálniuk kell, ám pluszköltség nélkül, automatikusan elérhető lesz, így valószínű, hogy közülük is sokan választják majd.
A PayPal szerint több millió kiskereskedő választhatja a Pay Monthlyt – köztük a Samsonite, a Fossil és az Advance Auto –, és a vásárlásokat a PayPal biztosítással is védi (Paypal Purchase Protection).
A szerdai kereskedést 75,26 dolláron záró PayPal részvényeit a Refinitiv elemzői konszenzusa kereken 100 dolláros medián célár mellett vételre ajánlja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.