Főként a kínai és az európai piacnak köszönhetően éves bázison 22 százalékkal, valamelyest 1 milliárd euró fölé nőtt az olasz Prada divatház forgalma az első negyedévben – közölte a cég csütörtökön.
Az év első három hónapjában ismét Kína vált a növekedés motorjává, magával húzva az egész ázsiai–csendes-óceáni térséget, ahol a kiskereskedelmi bevételek 22 százalékkal nőttek
– jelentette ki a csoport új vezérigazgatója, Andrea Guerra.
Ráadásul a kínai piac még gyorsult is a negyedév vége fel – tette hozzá.
Európában sem vallott szégyent azonban a Prada, sőt itt még lendületesebben, 28 százalékkal növelte eladásait.
Amerikában a vállalat változatlan árfolyamon számolva mindössze 5 százalékos bővülést ért el, csatlakozva lassuló növekedésről beszámoló szektortársaihoz.
A csoport, amely most tért rá bevételi adatai negyedéves közlésére, azt is hozzátette, hogy
kereskedelmi márkái közül – szintén változatlan árfolyamon számolva – a Prada kiskereskedelmi forgalma 21 százalékkal, a Miu Miué pedig 42 százalékkal ugrott meg.
A Prada hongkongi tőzsdére bevezetett részvényei csütörtökön 0,2 százalékkal, 55 dollárra gyengültek. A Refinitiv elemzői konszenzusa egyébként a papírokat 65 hongkongi dolláros medián célár mellett vételre ajánlja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.