A Nio azonnali hatállyal 4200 dollárral (30 ezer jüan) csökkenti valamennyi elektromosautó-modelljének induló árát – ezt William Li alapító elnök-vezérigazgató jelentette be, szokatlan módon egy a Nio-applikációban megjelent cikkhez kapcsolódva. Az új árlista szerint a Nio legolcsóbb modellje, az ET5 szedán 298 ezer jüanról indul (átszámolva 42 ezer dollár, 14,4 millió forint), de ha a vásárló az akkumulátorlízing szolgáltatást választja, akkor 228 ezer jüant (11 millió forint) kell csak leszurkolnia és mehet a cseretelepekre, ha kifogy a szufla a kocsijából. Az új ES6 szedánért – amelynek az értékesítését most kezdik meg – akkumulátorral együtt 16,3 millió, anélkül pedig 12,9 millió forintnyi jüant kell fizetniük a vásárlóknak.
A döntést az árverseny diktálta, és a Nio ezzel is fokozni kívánja az eladásait. A bejelentés azért nem hasraütésszerűen történt, Li elmondta, hogy jó ideje dolgoznak marketingeseik az ügyön a beérkezett vásárlói és felhasználói észrevételek figyelembevételével. Ezt tükrözi a másik jelentős változtatás is, amely szerint fizetőssé teszik az akkumulátorcsere-szolgáltatást, amelyet korábban havonta négy-hat alkalommal ingyen lehetett igénybe venni. Ezzel visszaszednek valamennyit abból, amit az árvágással elveszítenek. William Li elismerte, hogy a közösségi médiában már jó ideje követelik tőlük az árkorrekciót. Hozzátette:
ez a legmegfelelőbb az idő a változtatásra, és bár még bőven van mit átgondolnunk, nem tudunk mindenkit egyszerre boldoggá tenni.
A Nio 2020-as debütálásakor mindent bevetett, hogy Tesla-konkurens modelljeinek piacot teremtsen. Így kezdetben korlátlan ingyenes akkumulátorcsere-szolgáltatást és ingyenes otthoni töltőoszlopokat kínált a tulajdonosoknak – bár cserepavilonjainak a hálózata eleve szűkös volt és a nagyvárosokra szorítkozott –, majd ahogy felgyorsult a cseretelepek építése, havihat ingyenes akkuváltást engedélyezett és az otthoni töltőoszlopon is már csak egyszer lehetett feltölteni a villanyautók telepeit.
Újabb megszorításként április elején bejelentették, hogy júniustól a Nio ET7, EC7, ES7 és ET5 modelleket megvásárlóknak
már nem jár az ingyenes otthoni töltőhely, a kiépítéséért fizetniük kell, egyszersmind az ingyenes akkucserék számát is havi négyre redukálták.
Tegyük hozzá, hogy a Nio erős akkumulátoraival ez durván havi kétezer kilométerre elegendő, azaz még ki lehetett használni az ingyen töltés minden előnyét. Vélhetően a lízingelt akkumulátoros konstrukció egyre népszerűbb lesz az árcsökkentéssel, még akkor is, ha a hó végén már fizetni kell a pavilonoknál.
A Nio ugyanis hatalmas összeget fektet az akkucseretelep-hálózat fejlesztésébe: jelenleg 1484 csereállomása és 15 881 saját töltőoszlopa van Kínában, előbbiek számát az év végére 2300-ra tervezik növelni. A cég tavaly nyár végén adta át Biatorbágyon az akkucsere-pavilonokat gyártó üzemét, amely az európai igényeket szolgálja ki.
Még egy magyarázat született az ingyenes töltések számának csökkentésére, mégpedig az, hogy a Nio vevőköre anyagilag jobban szituált, azaz az autóját a többség a saját garázsában vagy a mélygarázsban tartja, ahonnan olcsón, de az ingyennél nem olcsóbban tudja feltölteni az autóját.
A cég egy új extra csomaggal is megkönnyíti a vásárlók dolgát, e szerint aki mostantól július végéig Niót rendel, az 6 évre vagy 150 ezer kilométerre szóló teljes körű garanciát kap, valamint tízéves garanciát a motorra és a teljes hajtásláncra, vezérlésre. Emellé jár hat éven át ingyenes internetkapcsolat havi 8 GB adathasználattal, továbbá a járműhöz élethosszig tartó térítésmentes segélyszolgálat.
Azok sem háboroghatnak túlzottan, akik korábban befizettek a Niójukra, ők vagy ingyen megkapják a fenti csomagot, vagy dönthetnek a 4200 dolláros diszkont mellett is. A Nio jó néhány egyéb kedvezményes csomagot dolgozott ki, hogy egyik ügyfele se érezze magát becsapva.
Rá is fér a Nióra egy kis frissítés, a cég áprilisban 6658, májusban 6155 járművet szállított le, ami elemzők szerint szerény teljesítmény a dinamikusan fejlődő riválisokhoz – Xpeng, Li Auto – képest. A pénteken kiadott gyorsjelentésükben ezt elismerik, ugyanakkor a második negyedévre már 23-25 ezer kocsi átadásával kalkuláltak, azaz júniusban a legalább tízezer vásárlójukhoz jut el a megrendelt villanyautó.
Az első negyedévben 31 ezer kocsit adtak el, szemben a tavalyi 25 800-z, és ezzel a megcélzott sáv alsó szélét sikerült csak megérinteniük. Az 1,15 milliárd dollárra nőtt bevétel bő tíz százalékkal maradt el a várakozásoktól, az 5,1 százalékos üzemi árrés pedig részvényesi szemmel elkeserítőnek tűnhet az egy évvel korábbi 18,1 után. A Nio továbbra is masszívan veszteséges, az első negyedévet tavaly 810 millió, az idén 664 millió dolláros mínusszal zárták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.