Növekvő bevételt jelentett az idei második negyedévről a Porsche, ami elsősorban a hagyományos belső égésű motoros modellek, például a Macan sporthaszonjárművek és a 911-es sportautó iránti erőteljes keresletnek köszönhető. A luxusmárkák legértékesebb brandjének tekintett német autógyártó historikusan alacsony értékeltségen forog a tőzsdén. A részvény szerdán 2 százalékos eséssel nyitott.
A Porsche szerdán az európai piacnyitás előtt közölte idei második negyedéves eredményét. A működési eredmény 11 százalékkal, 3,85 milliárd euróra (4,3 milliárd dollárra) nőtt. A járművek piaci ára stabil.
Megerősítették az egész éves profitkilátásokat,
de olyan kihívásokra hivatkoznak, mint a növekvő költségek, az alkatrészek korlátozott elérhetősége és a geopolitikai feszültségek.
A Porsche teljesítménye továbbra is
a belső égésű motorokkal szerelt autók értékesítésétől függ.
Míg az eladások 15 százalékkal nőttek a második negyedévben, s az összes fontos régióban bővült az értékesítés, addig az egyetlen teljesen
elektromos modell gyengén muzsikált.
A Taycan kiszállításai 5 százalékkal visszaestek, amit az alkatrészhiánnyal magyaráznak.
A Porsche a tavalyi részleges tőzsdei bevezetése óta némi
függetlenséget szerzett a Volkswagentől,
s olyan intézkedéseket hajt végre, amelyek növelik az e-autók részesedését. A luxusmárka a tervek szerint jövőre piacra dobja
a Macan SUV teljesen elektromos változatát,
majd ezt követi a 718 roadster akkumulátoros változata és a Cayenne SUV.
Ezenkívül együttműködést kötött a Mobileye Globallal önvezető autók fejlesztésére, s átvette az irányítást a Cellforce felett, amely nagy teljesítményű akkumulátorcellákat gyárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.