A Stellantis, a világ harmadik legnagyobb autógyártója szerdán közölte, hogy működési eredménye 11 százalékkal nőtt az idei év első felében, miközben a bevételek is emelkedtek a bővülő jármű-értékesítésnek köszönhetően. A Fiat, a Chrysler Automobiles és a PSA csoport egyesüléséből létrejött autóipari konszernhez olyan márkák tartoznak, mint az Opel, az Alfa Romeo, a Jeep, a Maserati, a Fiat, a Doge. A részvény közel 3 százalékot emelkedett a tőzsdenyitás után.
Fel kell gyorsítani a költségcsökkentést, hogy megőrizzük a nyereségességet egy nagyobb kihívást jelentő árazási környezetben
– hangsúlyozta Carlos Tavares vezérigazgató. Hozzátette:
keményen kell dolgozniuk, hogy megvédjék az árrésüket.
A Stellantis első félévi korrigált kamat- és adózás előtti eredménye (EBIT) 14,1 milliárd eurót (15,6 milliárd dollárt) tett ki, ami jelentősen felülmúlja az elemzők által várt 12,1 milliárdot.
Ugyanakkor a korrigált
EBIT-ráta jövedelmezőségi mutató 14,4 százalékra csökkent
az egy évvel korábbi 14,5 százalékról. Pedig az árazást az inflációs környezet támogatta. A Stellantis legjövedelmezőbb régiójában, Észak-Amerikában az első félévi EBIT-ráta 60 bázisponttal, 17,5 százalékra zsugorodott. Mindenesetre az autógyártó megerősítette a két számjegyű árréscélját az idei egész évre.
A Stellantis 10 milliárd euró értékű csipvásárlási megállapodást kötött az Infineon, az NXP Semiconductors, az Onsemi és a Qualcomm félvezetőgyártókkal. Az összeget 2030-ig költik el. Emellett az aiMotive és a SiliconAuto vállalatokkal együttműködve saját félvezetőket is fejlesztenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.