Energiatároló rendszereket gyártó üzem létesítését fontolgatja a Tesla Indiában – írta meg a Reuters két, az ügyhöz közel álló forrásra hivatkozva. A hírügynökség szerint Muskék már a hivatalos terveket is benyújtották a Modi-kormányhoz, egyben bizonyos kormányzati ösztönzőprogramok iránti elvárásaikat is közölték. Magyarul pénzt kértek.
Ezek az ösztönzőprogramok a kormányzat jelenlegi álláspontja szerint nem vehetők igénybe a beruházás költségeinek csökkentéséhez viszont az üzem felépültét követően erősíthetnék belőle a Tesla piaci pozícióját bizonyos, a vevők felé elérhetővé tett támogatások formájában.
Az energiatároló rendszerek gyártására szolgáló üzemen felül a Tesla tervei közt előkelő helyet foglal el egy elektromosautó-gyártó üzem létesítése is az országban, ahol
megfizethető, 24 ezer dollár alatti áron érkező járműveket szerelnének össze.
A Tesla energiatároló rendszere, a Powerwall egy falra szerelhető villamosenergia-tároló eszköz, ami lakossági és vállalati felhasználásra egyaránt alkalmas, a források szerint ugyanakkor Elon Musk vállalata akár egy kifejezetten üzleti felhasználásra készült modell megtervezését is napirendre tűzhetné, ha az indiai terjeszkedés sikerrel zárulna.
India számára eközben kiemelten fontos lenne energiaellátási kapacitásának jelentős fejlesztése: a kormányzat ugyanis minden igyekezete ellenére egyelőre nem volt képes a legkisebb falvak és települések számára megbízható és kiszámítható áramellátást biztosítani, mivel energiatermelése jelenleg alapvetően szén alapú – ezen erőművek létesítése pedig költséges és hosszadalmas.
India tavaly egy több mint hat éve nem látott méretű energiaválságot is megélt,
amelynek hátterében szénszállítmányozási nehézségek és kapacitásbővítési problémák egyaránt megjelentek.
A Tesla Powerwall-gyártó üzemének így az indiai stratégiai célok elérésében is lehetne szerepe, főleg, hogy az ország kormányzata 2030-ra jelenlegi, 186 GW-os megújuló forrásból származó energia-előállítási kapacitását 500 GW-ra tervezi bővíteni.
Indiában gyártaná új, olcsóbb modelljét a TeslaA 24 ezer dolláros elektromos autó mintegy negyedével lenne olcsóbb a Kínában gyártott 32 ezer dollár körüli áron kapható Model 3 típusnál. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.