Talán nem teljesen elrugaszkodott gondolat, hogy a streamingszolgáltatások idővel szinte teljesen átvehetik a hagyományos tévé és média szerepét. A streaming még akkor is jobb értékajánlatot kínál a fogyasztóknak, ha több előfizetésre van szükség egy háztartásban, és az olcsóbb, hirdetésekkel ellátott vagy a drágább előfizetések között lehet választani.
Elsőre talán a sok streamingszolgáltató jelenléte azt a képet mutathatja, hogy viszonylag kicsik az iparági belépési korlátok, és hosszú távon a szereplők csak nagyjából az elvárt hozamot lesznek képesek elérni a tőkéjükön. Ugyan a streamingpiac valóban nagyon kompetitív, de elképzelhető, hogy az iparág érettebbé válásával lesznek fenntartható versenyelőnnyel rendelkező nyertesek.
Az iparág domináns szereplője a Netflix, azonban egyáltalán nem biztos, hogy a piac további növekedésével nem fognak átrendeződni az erőviszonyok. A streamingplatformok viszonylag magas fix költségekkel működnek, azonban a felhasználószám emelkedésével ezek a költségek többfelé oszlanak szét, ezzel folyamatosan javítva az eredménytermelő képességet. A bevétel emelkedésével egy bizonyos pont után a működésieredmény-hányad erősen elkezd növekedni – vagyis hirtelen tetemes nyereségük lesz ezeknek a cégeknek. Valószínűsíthetően ez a jelenség az oka annak, hogy sok platform még veszteséges.
A Netflix első belépőként már jókora profitábilitást tudott elérni, és nagy méretének köszönhetően a méretgazdaságosság hatásait is élvezi. Azonban kétséges, hogy ez a hatás mennyire tud előnyt jelenteni hosszú távon az olyan óriás versenytársakkal szemben, mint az Amazon Prime videószolgáltatása és az Apple TV, amelyek a Netflixhez hasonlóan szintén saját tartalmakat gyártanak.
Ami talán valós versenyelőnyt nyújthat, az a cégek által birtokolt szellemi tulajdon (IP). Az, hogy például a Star Wars, a Harry Potter vagy egyéb médiatartalmak (például ESPN sportcsatorna) elérhetősége csupán egy szolgáltatóra korlátozódhat, illetve ezen franchise-ok új történeteit is csak egyes szereplők írhatják és közvetíthetik, jelentős következményekkel járhat. Ezeket a tartalmakat elsősorban a hagyományos médiából streamingre váltó médiaszereplők birtokolják, mint a Disney (Disney+ és Hulu) és a Warner Bros. (HBO). Ezeknél a cégeknél az a kérdés áll fenn leginkább, hogy képesek-e átvészelni a hagyományos médiaszegmens leépülését és a váltással járó átmeneti veszteségeket, bizonytalanságot.
Továbbá nyáron láthattuk az Oppenheimer és a Barbie film elsöprő sikerének kapcsán, hogy a teljesen új tartalmakra is igen nagy az igény.
Az új előfizetések, melyek ugyan olcsóbbak, de reklámokat tartalmaznak, újabb belépési korlátokat alakíthatnak ki, és növelhetik a szereplők közötti különbségeket. A hirdetők valószínűleg azokat a platformokat fogják preferálni, amelyeket a legtöbben néznek.
Nehéz megmondani, hogy kik lesznek a nyertesek a streamingpiacon (ha egyáltalán lesz nyertes), de az biztos, hogy a jelenlegi versenypozíciók könnyen változhatnak, tekintve, hogy hatalmas méretű szereplők léptek be a piacra. A franchise-ok és egyéb IP-k birtoklása azonban valós versenyelőnyt alakíthat ki, és a hirdetésekkel ellátott előfizetések tovább növelhetik a cégek között kialakult különbségeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.