Igazából olyannyira logikus volt, hogy euróalapú tőzsdei bevezetésben (IPO) kell gondolkodnunk, hogy másképp nem is ment volna, mivel bevételeink 90 százaléka euróban keletkezik, a könyvelésünket is közösségi devizában folytatjuk és ügyfeleink, potenciális intézményi befektetőink számára is ez a megoldás volt kedvező – mondta el a VG-nek Bárány Kristóf, a Shopper Park Plus igazgatósági elnöke kedden, a társaság tőzsdei bevezetése alkalmából rendezett ünnepélyes becsengetésen.
A cég a kiskereskedelmi ingatlanpiac leghatékonyabban üzemeltethető bevásárlópark (retail park) szektorában tevékenykedik
– tette hozzá.
Ezek a „dobozok” bizonyultak ugyanis a pandémia idején is a legreziliensebb, legellenállóbb piaci szegmensnek, hiszen magas belterük miatt a raktározási és az értékesítési térnek is otthont adnak, emiatt pedig sokkal költséghatékonyabban végzik a logisztikai és szállítási tevékenységet is.
Mélygarázzsal nem rendelkeznek, ehelyett a sokkal olcsóbban üzemeltethető külső parkolóikkal várják a vevőket, és nem utolsósorban Budapesten, vidéken és külföldön is szinte körbenőtte őket a város, ezért nemcsak autóval, de tömegközlekedéssel is könnyedén megközelíthetők.
A vállalatnak jelenleg Magyarországon 14, Csehországban 4 ilyen retail parkja van, de tervezik a további regionális terjeszkedést is, főként a visegrádi országok területén. A főtulajdonos Advemtumnak egyébként Lengyelországban már 8 ingatlana van.
A Shopper Park Plus 18 egységből álló kiskereskedelmi ingatlanportfóliójával már most is kiemelkedő méretű, célja, hogy középtávon a régió legnagyobb bevásárlópark-tulajdonosává és üzemeltetőjévé váljon, amelyet a nyilvános tőkepiacra lépés is jelentősen támogathat.
A cég szabályozott ingatlanbefektetési társaságként (SZIT) kíván működni, azaz nyeresége 90 százalékát a jövőben osztalékként fizeti ki részvényeseinek. Terveik szerint a részvények 10,8 eurós jegyzési árához mérten várhatóan 8 százalékos osztalékot fognak fizetni, amit – mint Bárány Kristóf megerősítette – várakozásaik szerint az elkövetkező években teljesíteni tudnak.
A bevezetés amúgy rendkívül eredményesen zajlott le, pedig ez volt a Budapesti Értéktőzsde történetének első euróalapú részvénykibocsátása.
A Shopper Park Plus az IPO keretében összesen mintegy 37,2 millió euró értékben vont be tőkét, egyúttal bevezette részvényeit a BÉT Prémium Kategóriájába, amely immár 23 kibocsátót számlál.
A BÉT székhelyén rendezett becsengetésen Bárány Kristóf mellett Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója is üdvözlő beszédet tartott.
A nyilvános részvényértékesítés felülmúlta az előzetes várakozásokat: a lakossági befektetők részéről 67, az intézményi befektetők részéről közel 78 százalékos túljegyzéssel zárult. A társaság végül 37,21 millió euró – hozzávetőlegesen 14 milliárd forint – értékű tőkeemelést hajtott végre. A BÉT Prémium Kategóriájában a Shopper Park Plusnak a kereskedés megkezdésével összesen 11 577 618 darab részvénye jelenik meg, a 10,8 eurós bevezetési áron számolva összesen 125 millió euró – mintegy 47 milliárd forint – értékben.
A Shopper Park Plus – melynek tőzsdei tickerje a SPLUS lesz – a kelet-közép-európai ingatlanpiacon meghatározó Adventum csoport részeként működik, és jelenleg összesen több mint 320 ezer négyzetméter bruttó bérelhető területen helyezkednek el, közel 600 üzlethelyiséget kínálva.
„A tőzsdén keresztül elérhető tőkepiaci források a banki finanszírozással kombinálva képesek finanszírozni a hazai vállalatok növekedési, beruházási céljait, ami jelentős forrása a gazdasági növekedésnek és versenyképességnek. Ennek kiváló példája a Shopper Park Plus tőzsdei megjelenése” – hangsúlyozta Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.