Habár továbbra is vételre ajánlja a Wizz Air részvényeit a Concorde, a turbinaproblémák és a geopolitikai feszültségek – főként a Gázában dúló háború – miatt megnövekedett kockázatok közepette a részvényre adott 12 havi célárát 40 angol fontról 32 fontra csökkentette.
Bukta Gábor részvényelemző – néhány nappal az első féléves gyorsjelentés közzétételét követően – visszavágta a Wizz idei és két következő pénzügyi évére vonatkozó nyereségbecslését is, rendre 21, 35 és 17 százalékkal.
Ezzel együtt az idei és a jövő évi EPS-várakozása (egy részvényre jutó nettó profit) alapján a papír még mindig 6,9-es, illetve 6,1-es P/E (árfolyam/EPS) szorzón forog, ami fényévekre esik a pandémia előtti 10 feletti szorzóktól, tehát lenne hová erősödnie.
Annak ellenére, hogy az elemző hosszú távon továbbra is nyertesnek tartja a magyar gyökerű légitársaságot, kiábrándítónak tartja a cég idei második negyedéves teljesítményét, az egységbevétel (utaskilométerre eső bevétel) 3 százalékos növekedése pedig szerinte „borzasztóan gyengén alakult”.
A legkellemetlenebb meglepetésnek Bukta Gábor mindazonáltal az utasoknak kifizetett bődületes mértékű, közel 110 millió eurós kompenzációt tartja.
A 342 millió eurós nettó nyereség a 2024-es üzleti év második negyedében 23 százalékkal maradt el a Concorde prognózisától és 26 százalékkal az elemzői konszenzustól. Az egész első fél évben elért 401 millió eurós rekordnyereség dacára pedig idei profitvárakozását 350-400 millióra szállította le a menedzsment, ergo a második félévre 1-50 millió eurós veszteségre számítanak. A Concorde ráadásul csupán a sáv alsó határát látja elérhetőnek, hiszen idei profitbecslését 442 millió euróról 351 millióra nyeste vissza.
A befektetők aggodalma ugyanakkor az elemző szerint jogos lehet, hiszen a Ryanair éppen most vonul be az egyik, eddig a Wizz által dominált piacra, Albániába, ahol a cég piaci részesedése eddig 50 százalék felett volt. Az ez idáig magas megtérülésű piacon most az ír konkurens megjelenése nyomás alá helyezi a jegyárakat.
A gyorsjelentés legnagyobb pozitívuma, hogy a diszkont szolgáltató 4 milliárd eurós nettó adósságállománya mellett 1,8 milliárd euró likvid pénzeszközzel is rendelkezett az időszak, azaz szeptember végén – írja Bukta Gábor. Ez ugyanis azt jelenti, hogy januárban lejáró 500 millió eurós kötvényét képes lesz teljes egészében a tartalékaiból rendezni.
Noha a Wizz Airnek a gázai háború miatt 5 százalékkal csökkentenie kellett a kapacitását, ám a közel-keleti foglalásokon nincsen dráma. A karácsonyi foglalási szinteket és a továbbra is erős utazási kedvet viszont némileg beárnyékolják a turbinaproblémák, mivel 45 gépet kell fokozatosan leállítani márciusig. Emiatt a negyedik negyedévben csak 15 százalék körül alakulhat a növekedés. Jövő tavasszal és nyáron is számolni lehet mérsékelt kapacitáskieséssel, őszre ellenben visszazökkenhet a cég a rendes kerékvágásba.
Összességében Bukta Gábor megállapítja, hogy a Wizz Air növekedési potenciálja továbbra is nagyon jelentős, ám korábbi túl derűlátó előrejelzése miatt a menedzsment hitelességén némi csorba esett.
A Wizz részvénykurzusa kedden napközben szinte teljesen ledolgozta a gyorsjelentést követő zuhanást, hiszen több mint 9 százalékkal 1830 pennyre lőtt ki a papír, melyet a londoni tőzsde elemzői konszenzusa is vételre javasol, mégpedig ugyancsak 32 fontos medián céláron.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.