A Volkswagen együttműködne más autógyártókkal a 20 ezer euróba (7,6 millió forint) kerülő e-autó fejlesztésében és gyártásában. A Handelsblatt értesülései szerint a lehetséges partnerek között szóba került a a francia Renault is. A német vállalat abban reménykedik, hogy a megfizethetőbb modell a szélesebb tömegeknek is elérhető teszi az elektromos járműveket.
A francia céggel folytatott tárgyalások ugyanakkor még a korai szakaszban vannak és akár eredménytelenül is végződhetnek. A lap szerint a két partner együttesen évi 200-250 ezer jármű gyártását tűzte ki célul. Az autógyártó még márciusban ismertette egy 25 ezer euróért fejlesztés alatt álló, 2025-ig piacra kerülő, tisztán elektromos hajtású autó részleteit.
A modell 450 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, az akkumulátort 20 perc alatt tölti fel 10 százalékról 80 százalékra. A vállalat akkor azt mondta, hogy egy 20 ezer eurós járművön is dolgozik, de további információkkal erről nem szolgált. A cég célja, hogy az elektromos autók eladása 2030-ra Európában elérje a 80, Észak-Amerikában az 55, globálisan pedig az 50 százalékot.
Az átállást felgyorsítja, hogy az uniós tagállamok energiaügyi miniszterei március végén elfogadták azt a javaslatot, amely szerint 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a környezetszennyező dízel- és benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban. A megállapodást hosszú egyeztetés előzte meg Németországgal.
A villanyautó-forradalom méltatlanul háttérbe szorította a VolkswagentAz autóipari vállalatok idei részvénypiaci teljesítménye meglehetősen felemásan alakul: az elektromos autók terjedését látva a befektetők rendkívüli bizalmat szavaznak az átállás élharcosainak és reménybeli szereplőinek, és hajlamosak alábecsülni a nagy múltú, hagyományosan robbanómotoros autógyártással foglalkozók erőfeszítéseit. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.