Az egyre élesedő kínai verseny és a vállalat kulcsfontosságú piacain jelentkező logisztikai problémák miatt 3,7 millióról 3,55 millió autóra csökkentette az idei évre vonatkozó értékesítési előrejelzését a Nissan Motor – közölte csütörtökön Stephen Ma, a japán cég pénzügyi vezérigazgató-helyettese a negyedik negyedéves gyorsjelentés bemutatásakor.
Fenntartották viszont 620 milliárd jenes (1 jen = 2,4 forint) üzemieredmény-várakozásukat, mivel a piacra kerülő termékösszetétel nagyobb nyereségkulcsa várhatóan ellensúlyozza a volumen csökkenését.
Októbertől december végéig a vállalat egyébként 6,4 százalékkal, 141,6 milliárd jenre növelte üzemi eredményét, bár a Reuters szerint még ezzel is alaposan alulmúlta az LSEG csaknem 180 milliárdos elemzői konszenzusát.
A darabszámot tekintve a Nissan globális eladásai 4,6 százalékkal, mintegy 3,3 millió járműre emelkedtek 2023-ban, mivel az Észak-Amerikában és Európában elért bővülés több mint kompenzálta a világ legnagyobb autópiacán, azaz Kínában – a helyi márkák előretörése miatt - elszenvedett visszaesést.
A változások olyan intenzívek voltak, hogy a Nissan Motornál Kína már el is vesztette vezetőpiac-státuszát, hiszen az ottani értékesítések 16 százalékkal, 800 ezer darabra zuhantak, miközben az Egyesült Államok piacán 23 százalékkal több, vagyis közel 900 ezer járművet értékesítettek, mint a megelőző évben.
A Nissannak a régi partner Renault-val kötött megállapodás alapján amúgy változatlanul 600 millió eurót kell befektetnie a francia autógyártó, elektromos üzletágát üzemeltető Ampere-be.
A franciák január végén közölt döntése, amely szerint mégsem vezetik be a tőzsdére az Ampere-t, nem érinti a Nissan kötelezettségét – emelte ki a múlt héten Jean-Dominique Senard, a Renault elnöke.
A hírekre a Nissan Motor részvényei 1,8 százalékkal, 625 jenre drágultak a tokiói tőzsde csütörtöki kicsengetéséig.
Az LSEG elemzői konszenzusa a papírokat 640 jenes medián céláron tartásra ajánlja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.