BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áremeléssel óvják az exkluzivitás látszatát a luxusmárkák

Kockázatos stratégia, mert könnyen előfordulhat, hogy az agresszív áremelések a vásárlókat a használt cikkek weboldalaira terelik.

Kipukkant lufi darabjai hevernek szerteszét a drága pezsgők, finom kézitáskák és luxusékszerek piacán a pandémiás bosszúvásárlások lecsengésével. Rossz nyelvek szerint a Hermes is csak azért emelte 10 százalékkal, 11 400 dollárra a Birkin 25 női táska árát, hogy fenntartsa az exkluzivitás látszatát. 

Street Style - Berlin - February, 2024BERLIN, GERMANY - FEBRUARY 25: Leo Eberlin seen wearing Leo Mathild diamond jewelry, Leo Mathild x Allude blue cashmere wool cardigan jacket, Zara blue denim straight leg jeans / pants and Hermès Birkin blue leather bag, on February 25, 2024 in Berlin, Germany. (Photo by Jeremy Moeller/Getty Images)
Fotó: Jeremy Moeller / Getty Images

A 10 százalékos áremelés az alaptáskákra vonatkozik, az egzotikus bőrből, például krokodilból készült, ritkább Birkinek ára 20 százaléknál is nagyobbat ugrott. A párizsi márka a megemelkedett gyártási költségek ellensúlyozására hivatkozott. Mégis 

feltűnő, hogy évtizedes visszatekintésben a mostani a legnagyobb áremelés.

A márka egyébként arról híres, hogy a világ legdrágább kézitáskáit kínálja. A Birkin és a Chanel közti árrés közepesnek mondható, 2019-ben még 70 százalék volt, tavaly 2 százalékra szűkült, azóta ismét tágul. 

A Chanel a világjárvány előtti időszak óta 75 százalékkal emelte legnépszerűbb kézitáskáinak árát. Szélesebb trend a luxusmárkák benchmark termékeinek áremelkedése. A Prada Galleria táskája öt év alatt 85 százalékkal lett drágább. Míg a Lady Dior és a Louis Vuitton Neverfull táskák egyaránt 45 százalékkal kerülnek többe ugyanezen az időhorizonton a PurseBop adatai szerint.

Ezzel párhuzamosan az amerikai fogyasztói árindex csak ötödével emelkedett, vagyis a luxusmárkák a magasabb bérek és anyagköltségek mellett még az exkluzivitás inflálódását is beépítik áraikba.

 

 

A luxusmárkák piaca óriási mértékben nőtt az elmúlt években. Az LVMH divat- és bőráru-divíziója például csaknem megduplázódott 2019 óta. Sok feltörekvő vásárló azonban nem engedheti meg magának a kézitáskákat, ezért a Hermes és a Prada sminküzletágat indított, a Gucci tulajdonosa, a Kering a szemüvegpiacon nyomul. Ezek az olcsóbb kategóriák szélesebb vásárlókör számára elérhetők.

A luxusipar idei növekedésének nagy része az áremelésekből származik

– mondja Luca Solca, a Bernstein luxuselemzője, hozzátéve: az eladások 1-2 százalékos bővülése várhatóan 7 százalékkal növeli az árbevételt ebben az évben. 

Ám a volumen korlátozása csak akkor működik, ha egy márka annyira népszerű, hogy a vásárlók nem riadnak vissza a magasabb áraktól. Az új árak elszabadulása a viszonteladói piacra is kihat. Nincs kizárva, hogy 

az agresszív áremelések a vásárlókat a használt cikkek weboldalaira terelik.

Ha egy alig használt, kiváló állapotú Prada Galleria táskát 1500 dollárért lehet átvenni a The Real Real luxus viszonteladói weboldalon, kevésbé vonzó ennek az összegnek a háromszorosát fizetni a vadonatúj táskáért.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.