A BMW autóipari egysége az első negyedévben a vártnál valamivel alacsonyabb nyereségről számolt be a gyártási költségek emelkedése miatt, de a csoport fenntartotta az egész éves előrejelzését. A német prémiumautó-gyártónál az operatív marzs 8,8 százalék volt, ami elmaradt a vállalat által összeállított 9,2 százalékos elemzői konszenzustól.
A BMW, a Rolls-Royce és a Mini márkák értékesítése éves összevetésben 1,1 százalékkal, 594 533 darabra nőtt a negyedévben. A növekedés elsősorban a BMW márka európai értékesítésének köszönhető. Kínában ugyanakkor csökkent a volumen, mert visszaesett a magasabb kategóriájú autók iránti kereslet. A teljesen elektromos járművek értékesítése 28 százalékkal 83 ezer darabra nőtt a negyedévben.
A bővülő értékesítési volumen, valamint a magasabb árú autók és elektromos járművek nagyobb súlya növelte a bevételeket.
A vállalat idén jelentős beruházásokat tervez, s felgyorsítja az átállást az elektromos autók gyártására. A kutatási és fejlesztési költségek már az első negyedévben is meredeken emelkedtek, ami főként az automatizált vezetési funkciók folyamatos fejlesztése és a Neue Klasse modellek számlájára írható.
Sosem volt még ilyen fontos a stratégiai irány tartása, mint az idén
– hangsúlyozta Walter Mertl pénzügyi igazgató. Hozzátéve: még sohasem költöttek ennyit a digitalizációra és az EV-beruházásokra, mint ebben az évben.
A Neue Klasse sorozat első modelljei 2025-ben debütálnak egy sportautóval és egy szedánnal, majd ezt követően további modellek gyors bevezetését tervezik. A BMW globális hálózatában legalább hat Neue Klasse modell bevezetése a cél a gyártás megkezdését követő 24 hónapban.
A csoportszintű EBIT 4,05 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 5,38 milliárd euróról.
A vállalat által összeállított konszenzusos elemzői várakozás 3,96 milliárd euró volt. A bevétel éves alapon 0,6 százalékkal 36,61 milliárd euróra csökkent a negyedévben.
A társaság 2024-ben továbbra is a globális értékesítés enyhe növekedését várja. Az autóipari EBIT marzs 8-10 százalék lehet idén. Ez a mutató az első negyedévben 13,9 százalékról 11,4 százalékra zsugorodott, de így is felülmúlta a 10,8 százalékos elemzői konszenzust.
A részvény szerdán közel 5 százalékos árfolyameséssel nyitott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.