Növekvő EBITDA-eredménnyel és adózás utáni nyereséggel zárta 2024 első negyedévét a Masterplast. Az előző évben végrehajtott átfogó hatékonyságjavító intézkedések a beszűkült piaci viszonyok között is biztosították a stabil és eredményes működést az építőipari anyagokat gyártó vállalat számára.
A megtermelt EBITDA 856 ezer eurót tett ki, ami jelentős, közel 2,9 millió eurós javulást jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. A társaság a várható piaci élénkülésre és a kedvezőbb kamatkörnyezetre alapozva további növekedést és az eredményesség folyamatos javulását prognosztizálja. A magyar piacon hamarosan elinduló otthonfelújítási program és az Európai Unió új épületenergetikai irányelvei tovább erősítik a Masterplast pozícióját a hőszigetelési piacon.
Az értékcsökkenést is figyelembe véve a működési eredmény még veszteséget mutatott, de a javuló trend előrevetíti, hogy rövid időn belül az eredményességi fordulat EBIT szinten is bekövetkezik.
Az adózott eredménynél ez már megtörtént, ami a tavalyi 5,83 millió eurós veszteségről 53 ezer eurós nyereségbe fordult át.
A Masterplast negyedéves bevételei 13 százalékkal, 32,66 millió euróra csökkentek az előző év azonos időszakához képest, amiben nagy szerepet játszik az európai és a hazai piacon is tapasztalható kivárás. Az elmúlt évben több termékcsoportban is jelentős árcsökkenés következett be, de ennek ellenére a társaság az európai célpiacainak többségében növelni tudta az árbevételét, amelyet hatékony gyártásüzemeltetés mellett tudott realizálni a társaság. A társaság közlése szerint a vállalat pénzgazdálkodása és cash menedzsmentje biztosítja a Masterplast stabil működését és növekedését.
A vezetőség továbbra is optimista a közép- és hosszú távú kilátásait illetően. Az építőiparban a kamatkörnyezet normalizálódásával párhuzamosan a konjunktúra lassú javulása várható, míg az épületek energiafogyasztásának drasztikus csökkentését előirányzó európai uniós regulációs döntések és ambiciózus vállalások pedig hosszú távon biztosítják a hőszigetelő anyagok iránti kereslet növekedését.
Jó hír a Masterplast számára, hogy a magyar piacon már az előkészítési szakaszban van és várhatóan júniusban elstartol az új otthonfelújítási program, ami az őszi időszakban már hozzájárulhat a társaság hazai értékesítési eredményeinek javulásához. Európai színtéren pedig valószínűsíthető, hogy az EU energia és klímapolitikai célkitűzései érdekében napirenden levő REPowerEU terv és „Fit for 55%” intézkedési csomag nyomában belátható időn belül elindulnak az átfogó épületenergetikai korszerűsítési programok, amelyek tovább növelik a vállalat eredménytermelő potenciálját.
Ezért a Masterplast folytatja intenzív beruházási stratégiáját, amely magában foglalja a társbefektetőkkel közösen elindított kőzet- és üveggyapotgyártási projekteket is. Ezek a fejlesztések jelentős mértékben hozzájárulnak a vállalat hosszú távú növekedéséhez és piaci pozícióinak megerősítéséhez.
Víziója szerint az évtized második felére a Masterplast lehet az egyetlen olyan hőszigetelőanyag-gyártó a kelet-közép-európai régióban, amely mind a műanyag, mind az ásványi szigetelőanyagok terén jelentős gyártói és piaci pozíciókkal rendelkezik.
Annak érdekében, hogy a jelenlegi szűkebb piaci környezetben is eredményes legyen a működés, a gyártási kibocsátást rugalmasan, a változó piaci igényekhez igazította a vállalat vezetése.
Mindemellett adott a gyors felfutás lehetősége, ami lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a piaci fellendülés időszakában gyorsan növelje a termelést, és kihasználja a megnövekedett keresletet. A konzervatív üzleti modellel és az elővigyázatos kapacitásmenedzsmenttel a Masterplast képes fenntartani a pénzügyi stabilitását, miközben maximalizálja a gyártóegységek hatékonyságát.
Sikeresen alkalmazkodtunk az alacsonyabb építőanyag-kereslethez. Ennek köszönhetően a hagyományosan leggyengébb első negyedévben is pozitív eredményt értünk el, amit a továbbra is nagyon visszafogott kereslet és a lecsökkent árak fényében kifejezetten jó teljesítményként és még jobb előjelként értékelek
– mondta el Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.
A vállalatvezető szerint az elmúlt időszakban túljutottak a piaci mélyponton, a kereslet alacsonyabb szinten stabilizálódott, de a továbbiakban folyamatosan erősödő trendre számítanak. A kamatszintek csökkenése elindítja az építőiparban a lassú regenerálódást, közép- és hosszú távon pedig a most már belátható időn belül induló épületenergetikai programok hozhatnak markáns piaci felhajtóerőt.
A Masterplast piaci beágyazottsága, jelentős gyártási kapacitásbővítési beruházásai és stabil finanszírozása biztosítja a vállalat számára az üzleti eredményesség szintlépésének feltételeit a következő konjunktúra időszak során
– tette hozzá Tibor Dávid.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.