Az Airbus közlése szerint az év első hat hónapjában a bevétele éves szinten 4 százalékkal, 28,8 milliárd euróra nőtt. Ugyanakkor az egyszeri tételektől megtisztított üzemi eredmény a 2023 első hat hónapjában elért 2,618 milliárd euróról 1,391 milliárd euróra csökkent.
A cég az év első felében 323 utasszállító repülőgépet adott át megrendelőinek az előző év azonos időszakában jegyzett 316 után. A társaság nettó nyeresége éves szinten 46 százalékkal, 825 millió euróra csökkent az év első felében; az egy részvényre jutó nyereség 1,94 euróról 1,04 euróra esett.
A második negyedévben a vállalat nettó nyeresége éves szinten 78 százalékkal, 230 millió euróra csökkent, egyszeri tételektől megtisztított üzemi eredménye éves összevetésben 56 százalékkal, 814 millió euróra esett, azonban így is felülmúlta az elemzők által várt 699 millió eurót. A második negyedéves bevétel ugyanakkor éves bázison 1 százalékkal, 15,995 milliárd euróra emelkedett.
Az Airbus megerősítette, hogy várakozásai szerint az idei üzleti évben az egyszeri tételektől megtisztított kamatfizetés és adózás előtti eredménye (EBIT) 5,5 milliárd euró, a leszállított repülőgépek száma pedig 770 lesz. Az Airbus júniusban rontott idei nyereség-előrejelzésén, a társaság a romló működési környezetet és az ellátási láncokban tapasztalt fennakadásokat okolta a korrekciókért.
Késik a Boeing repülőgépek leszállítása, a légitársaságok aggódnakA munkaerőhiány és az ellátási láncok megszakadása nehezíti a repülőgépgyártókat, de Boeingnál a minőségi problémák is fokozzák a késedelmeket. A légitársaságok figyelmeztették a befektetőket, hogy a későn érkező repülőgépek gyengítik a cégek teljesítményét. A sorozatos minőségi problémákat megelégelve a Boeing azt tervezi, hogy házon belülre viszi az alkatrészgyártást. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.