Tízszázalékos zuhanással indította a keddi kereskedést a Hugo Boss részvényárfolyama, miután a német divatcég visszavágta idei évre vonatkozó értékesítési előrejelzését. A kurzust ezzel 2021 óta nem látott mélységbe rántotta le a befektetők kitárazása.
A társaság azzal számol, hogy bevétele 4,2–4,35 milliárd euró között lesz 2024-ben, szemben a korábbi, legfeljebb 4,45 milliárd eurós tervvel. A vezetőség a tartós makrogazdasági és geopolitikai kihívásokkal indokolta a lépést. A vállalat különösen Kínában és Nagy-Britanniában tapasztalt nehéz piaci körülményeket.
A divatház idén már második alkalommal vágta vissza növekedési prognózisát, miután márciusban azt közölte, hogy az értékesítés bővülésének üteme 3-6 százalékra lassulhat idén.
A legfrissebb prognózis azt jelenti, hogy 1-4 százalék körüli bővülést vár a menedzsment.
A második negyedévet 42 százalékkal visszaeső, 70 millió eurós működési eredménnyel (EBIT) zárta a cég, bevételei pedig 1 százalékkal, 1,02 milliárd euróra mérséklődtek. Az idei EBIT-célt is jóval alább adta a vezetőség, amely az eddigi, 430–475 millió eurós sáv helyett 350–430 millió eurós eredménnyel számol. Ez legrosszabb esetben akár 15 százalékos visszaesést hozhat a 2023-as szinthez képest.
A Hugo Boss helyzete nem egyedi, a luxusipari cégek sorra számolnak be a szektor problémáit jelző gyenge teljesítményükről. A Cartier márkát is birtokló Richemont ugyancsak ma reggel közölte befektetőivel, hogy forgalma mindössze 1 százalékkal, 5,33 milliárd euróra bővült a június végén zárult negyedévben.
Ez jókora fékezés az egy évvel korábban elért, 19 százalékos növekedés után. A teljesítmény még a visszafogott, 2 százalékos bővülésről szóló elemzői várakozásokat is alulmúlta.
A svájci luxusóragyártó is a gyenge kínai keresletet jelölte meg a gyenge teljesítmény fő okaként. Az ázsiai ország piacán 27 százalékkal zuhantak az eladások, amit a többi ázsiai országban elért növekedés is csak részben tudott ellensúlyozni, a kontinensen így összességében 18 százalékos volt a zsugorodás. Európában 5 százalékkal, az amerikai kontinensen 10 százalékkal emelkedett a forgalom.
Az előző napon a brit Burberry adott ki profitfigyelmeztetést, miután negyedéves forgalma 22 százalékkal, 458 millió fontra zuhant. Az egész évre pedig már 30 százalékos visszaesést prognosztizálnak, az üzleti év első fele így várhatóan veszteséges lesz.
A divatház a kiábrándító teljesítmény közzétételével egyidejűleg az osztalékfizetést is felfüggesztette, Jonathan Akeroyd vezérigazgató pedig azonnali hatállyal benyújtotta lemondását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.