Csapásként érte a befektetőket az ikonikus motorgyártó legfrissebb üzleti jelentése. Bár a visszafogott várakozásokat megugrotta, a Harley-Davidson árbevétele és nyeresége is jelentősen zsugorodott a harmadik negyedévben, és ha mindez nem lenne elég, egész éves céljaiból is lejjebb adott a vezetőség.
A milwaukeei székhelyű motorkerékpár-gyártó vállalat forgalma 26 százalékkal 1,15 milliárd dollárra esett vissza július és szeptember között az egy évvel korábbihoz képest, nyeresége pedig 40 százalékkal, 119 millió dollárra zuhant.
Igaz, a bevétel és a 91 centes egy részvényre jutó eredmény (EPS) is felülmúlta a mérsékelt piaci prognózist. Előbbi tekintetében 970 millió dollárt, utóbbinál 81 centet jeleztek előre a FactSet konszenzusában szereplő elemzők.
A Harley-Davidson észak-amerikai értékesítése 10 százalékkal csökkent, világszerte pedig 13 százalékkal kevesebb járművet adott el.
A fogyasztókra nehezedő nyomást jelzi, hogy a társaság 27 500 darab motorkerékpárt szállított le az időszak során, ez 40 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A The Wall Street Journal augusztusban arról számolt be, hogy az értékesítők arról panaszkodtak a gyártónak, hogy túl sok motorkerékpárt szállít nekik a lassú értékesítési környezetben, ami többletkiadásokat okoz számukra.
A gyérülő kereslethez igazodva most a Harley-Davidson is csökkentette egész éves terveit, az eddig várt 5–9 százalék közötti bevételcsökkenés sokkal nagyobb, 14-16 százalékos lehet 2024-ben. Az elektromos meghajtású LimeWire motorkerékpárokból pedig mindössze hatszáz–ezer darab találhat gazdára.
A társaság részvényárfolyama három százalék feletti eséssel indította a csütörtöki tengerentúli kereskedést, az év eleje pedig már több mint 10 százalékos mínusznál jár a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.