BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, mennyit költhetnek 2021-ben az F1-es csapatok

Ross Brawn, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság sportigazgatója bejelentette, hogy a csapatok megegyezése szerint jövőre istállónként 145 millió dollár lesz az elkölthető összeg maximuma.

A brit szakember a Sky Sports televíziónak hétfőn azt is elmondta, tervezik, hogy a költséghatárt a következő idényekben tovább csökkentik.

A költséghatár megállapításának elsődleges célja az volt, hogy versenyképesebbé tegyük a mezőnyt, és azt gondolom, hogy a jelenlegi helyzetben a Forma-1 gazdasági fenntarthatósága a legfontosabb szempont

– nyilatkozta Brawn. Hozzátette, a csapatokkal és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) folytatott konferencián abban is megállapodtak, hogy az év végéig új kereskedelmi egyezményt írnak alá, amely még ennél is sportszerűbb költségvetési előírást tartalmaz majd.

Fotó: AFP

„Az F1 fenntarthatósága ugyanolyan lényeges a nagyobb és a kisebb istállók számára” – hangsúlyozta a sportigazgató.

A Forma-1 mostani idénye a koronavírus-járvány terjedése miatt nem kezdődhetett el, az első tíz futam közül néhányat törölni, a legtöbbet pedig halasztani kellett. A csapatok a FIA-val és a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Mediával megállapodtak abban, hogy a jövőre tervezett szabálymódosításokat csak 2022-ben vezetik be, és még 2021-ben is az idei versenyautókkal állnak majd rajthoz.

A költséghatárt először 175 millió dollárban állapították meg, de több csapat is jelezte, hogy a 100 millió dollárnál nem sokkal nagyobb összeggel értene csak egyet.

A Ferrari a tárgyalások során kijelentette, hogy 145 millió dollárnál kevesebből nem szeretne gazdálkodni.

„Igen, 175-ről indultunk, már odáig eljutni is hosszú küzdelem volt, most 145-ről kezdjük a tárgyalásokat, a cél pedig az, hogy a következő években tovább tudjuk csökkenteni a költségeket” – nyilatkozta Ross Brawn.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.