A startup koncepciója négy évvel ezelőtt kezdett körvonalazódni az alapító-ötletgazda Horovitz Tamás fejében. Gondolkodásmódjának egyik mozgatórugója, hogy
hogyan lehet valamit egyszerűbben, hatékonyabban véghezvinni.
Ez a két szempont a Medalyst esetében is adott. A vállalkozó korábban 15 évig válogatott sportoló volt, így saját tapasztalatát használta fel: rengetegszer szembesült olyan rendszerszintű problémákkal, amelyek az egyesületét felesleges kihívások elé állították. Nem volt rendesen adminisztrálva, hogy ki sérült, ki jön edzésre, vagy volt, aki nem látta a klub által küldött e-mailt.
Ezek az extra energiák a szakmai munkától vettek el időt, edzőktől és sportolóktól egyaránt.
Nulladik lépésként 140 edző és sportvezető részvételével készítettek egy kutatást, melynek célja azoknak az akadályoknak a feltérképezése volt, amelyek leginkább hátráltatják az egyesületeket a sikeresebb sportolók kinevelésében. A felmérés eredményei szerint a leginkább blokkoló hatású tényezők:
A tanulmány megdöbbentő részleteket tár fel például arról, hogy
a digitális technológia térhódítása ellenére a mai napig rengeteg klubnál hagyatkoznak a jól bevált „kockás füzetre”.
Ha mégis használnak valamilyen programot az adminisztrációra, az sem feltétlenül vezet egyszerűsítéshez, mivel nincs olyan szoftver a piacon, amely maradéktalanul képes kielégíteni a fennálló igényeket. Mindez oda vezet, hogy egy edző egy sportoló adatainak rendszerezésével átlagosan havi 30 percet foglalkozik:
ez egy 300 fős egyesületnél 150 óra.
Továbbá megdöbbentően magas, közel 20 százalék folyamatos kinntlévőségük van az egyesületeknek hónapról hónapra a tagdíjat nem fizetők miatt.
A Medalyst-team a hiányosságok feltárását és elemzését követően elkezdte fejleszteni saját szoftvertermékét. A cél az volt, hogy a produktum használatával a sportegyesületek képesek legyenek leegyszerűsíteni az edzőik és az adminisztrátorok napi munkáját. Másrészt a sportolók – vagy gyerekek esetében a szüleik – számára felkínálni egy olyan platformot, ahol egyszerre tudják
de lehetővé teszi akár merch termékek megvásárlását is.
Miután a vállalkozó eljuttatta a bemutatkozóját az FC Barcelona hivatalos magyar futballakadémiájának, a sportigazgató pár nap múlva személyes találkozót kért. A prezentáció és a demózás után a magyar startup megkezdhette a közös munkát első ügyfelével, a Barca Academyvel.
Futballakadémiát indít Magyarországon az FC BarcelonaAz akadémián csak olyan edzők dolgozhatnak majd, akik elsajátították a katalán utánpótlásképzés edzésmódszereit. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.