Az utolsó héten 15 százalékkal csökkentek ugyan a jegyárak az amerikaifutball-bajnokság döntőjére, a Super Bowlra, de a Las Vegas-i helyszínhez méltóan így is előbb nyerni kell valakinek a kaszinóban, ha ki akarja fizetni a legolcsóbb, 6944 dollárba (több mint 902 ezer forintba) kerülő jegyet a Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers vasárnapi mérkőzésére.
Az áresés ellenére ez lesz a legdrágább döntő, a jegyek átlagára eléri a 9850 dollárt, 70 százalékkal magasabb a tavalyinál, és 54 százalékkal több, mint 2020-ban, amikor ugyanez a két csapat játszotta a Super Bowlt – emlékeztetett összefoglalójában a CNN amerikai hírtelevízió. Akkor a Patrick Mahomes vezette Chiefs nyert 31-20 arányban, most azonban a 49ers az esélyesebb a fogadóirodáknál.
Előrejelzések szerint 67,8 millió amerikai fogad majd a mérkőzésre.
A rendezvényjegyek online piactere, a New York-i székhelyű TickPick szóvivője szerint az Allegiant Stadiumban is többségben lesznek a kaliforniaiak, a jegyek 37 százalékát a 49ers szurkolói vásárolták meg, csak 7 százalékát Kansasból és Missouri államból.
Horribilis mértékben megdrágultak a repülőjegyek is, a Priceline adatai szerint egy oda-vissza szóló jegy Kansasból átlagosan 666 dollár – 350 százalékkal több, mint egy éve ilyenkor. San Franciscóból ehhez képest olcsón, 383 dollárból meg lehet úszni a repülőutat, de ez is 262 százalékkal drágult. (Egy dollár 360,6 forint.)
A repülőjegyekhez és belépőkhöz képest a szállás viszonylag olcsó, a szállodai szobák ára a Super Bowl hétvégéjén „csak” 76 százalékkal drágább az egy évvel korábbinál, átlagosan négyszáz dollár egy éjszakára (plusz az idegenforgalmi adó). Ez persze csak az olcsóbb szállodákra vonatkozik, az Aria 1800, a Bellagio 1600 dollárért kínálja a szobákat éjszakánként, a Four Seasonsnél pedig 25 ezer dollárt kell fizetni az egyébként zárt stadionra nyíló lakosztályokért.
A Super Bowl az egyik legnagyobb szabású sportesemény a világon, nem csoda, hogy rengeteg pénzt is mozgat. A vállalatok dollármilliókat költenek a 30 másodperces reklámokra, a közvetítést ugyanis várhatóan legalább 110 millió ember nézi majd a képernyő előtt.
Jól értesült források szerint az idén egy ilyen reklám ára 6,5-7 millió dollár, és minden üres másodperc elkelt.
A reklámok egy részét már ismerni, mivel a nagy hirdetők már felfedték a terveiket, így az biztos, hogy a Budweiser, a State Farm biztosító, a BMW és a Hellman’s szerepelni fog.
Arra vonatkozóan nincsenek megbízható adatok, hogy mennyi pénzt hoz a Super Bowl, de a becslések szerint az összeg minimum 300 millió dollár, maximum 1,3 milliárd. Mike Edwards, az Észak-karolinai Egyetem (NCU) docense szerint azonban ebből legföljebb 150 millió a rendező város bevétele, a többi a futballszövetséget, az NFL-t gazdagítja.
Az NFL-é a jegybevétel 100 százaléka, emellett további több tízmillió dollárral gazdagszik a szurkolói relikviák árusításából, nem is beszélve a közvetítési jogok eladásáról. A ViacomCBS például évi 2,1 milliárd dollárt fizet egy 11 éves szerződés keretében a vasárnap délutáni (magyar idő szerint esti) mérkőzések és három Super Bowl – köztük az idei – közvetítéséért.
Úgy vélem, nem is kérdés, hogy az NFL a Super Bowl legnagyobb nyertese, ha arról van szó, hogy ki keresi vele a legtöbb pénzt
– nyilatkozta Edwards az NCU portáljának.
A Kansas City Chiefs egyik sztárjának, Travis Kelcenek a világhírű énekes barátnője két japán koncert között ugrik haza a Super Bowlra, ami a jelenlététől még nagyobb eseménnyé válik, ha ez egyáltalán lehetséges.
Paul Hardart, a New York-i Egyetem üzleti iskolájának marketingprofesszora szerint Swift megjelenése „valószínűleg jelentős hatással lesz nem csupán a tévénézők számára, hanem demográfiai összetételére is”. Szerinte ez már abban is megmutatkozik, hogy az e.l.f. Cosmetics és a L’Oréalhoz tartozó NYX először vásárolt reklámidőt a döntőre, és majdnem húszéves szünet után visszatér a Dove is.
Két jól ismert és nagyon népszerű csapat közötti mérkőzés megspékelve Swift jelenlétével azt eredményezheti, hogy ez a Super Bowl lesz az utóbbi évek legnézettebbje
– nyilatkozta a CNN-nek.
Az év emberévé választott énekesnő számára már csak egy dolog okozhat komoly fejfájást: az, hogy hol parkoljon a magánrepülőgépe, amelynek károsanyag-kibocsátása régóta csípi a környezetvédők szemét. A Las Vegas-i és környékbeli repülőtereken ugyanis már a múlt hét elején elkelt minden üres hely.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.