BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
olimpia
toronyugró
Tom Daley

Olimpia: nem csak az érmek, hanem az Instagram-posztok is milliókat hozhatnak

Az a sportoló, aki ügyesen használja közösségi oldalait, szép summára tehet szert. Míg Magyarországon nem sok olyan olimpikon van, aki milliókat kereshet az Instagramon, addig külföldön a nagyobb piac miatt jóval nagyobbat kaszálhatnak egy-egy hirdetéssel az ötkarikás játékok versenyzői. A párizsi olimpia pedig jó eséllyel még jobban növeli ázsiójukat.

Nem csak sportteljesítménnyel lehet sok pénzt keresni. Amíg hazánkban csak néhány olimpikonról tudunk, aki sikeresen befektette ismeretségét vállalkozásába, addig az angol nyelvterületen azért jóval több sportolóból lesz influenszer. A pénteken kezdődő párizsi olimpia előtt egy tanulmány megvizsgálta, hogy mely brit olimpikonok a legbefolyásosabb véleményvezérek az Instagramon.

olimpia
toronyugró
Tom Daley
Tom Daley toronyugró az egyik legjobban kereső brit sportoló, most is érmet várnak tőle a párizsi olimpiai játékokon / Fotó: AFP

Az első helyen Tom Daley áll 3,1 millió Instagram-követővel. A toronyugró négy olimpiai érmet nyert, köztük egy aranyat a 2020-as tokiói játékokon. Jelenlegi követőivel Daley akár 7600 fontot (3,54 millió forint) is kereshet szponzorált bejegyzésenként.

A második a skót Andy Murray 2 millió követővel, ő 4900 fontot (2,3 millió forint) is kereshet egy-egy poszttal. A teniszcsillag korábban szponzori szerződéseket kötött a Castore és az Under Armour márkákkal is. 

A harmadik helyen a 16 éves Sky Brown áll 1,3 millió Instagram-követővel. A gördeszkás szupersztár 2020-ban történelmet írt, és a nagy-britanniai csapat valaha volt legfiatalabb érmesévé vált. A bajnok most 3200 fontot (1,5 millió) kereshet szponzorált Instagram-bejegyzésenként.

Sky Brown
Sky Brown Budapesten kvalifikálta magát az olimpiára / Fotó: AFP

A negyedik helyen Tommy Fleetwood áll, akinek 670 ezer követője van az Instagramon, és akár 2500 fontot (1,16 millió forint) kereshet szponzorált Instagram-bejegyzésenként. A golfsztár jelenleg a Nike-kal, a BMW-vel és a Tag Heurrel áll kapcsolatban. 

Az ötödik a listán Adam Peaty, akit 630 ezer ember kedvel a közösségi oldalán. A 29 éves úszó három olimpiai éremmel büszkélkedhet, és jelenlegi státuszával mintegy 2300 fontot (1,07 millió forint) kereshet szponzorációként. 

A hatodik Tom Pidcock 571 300 követővel. A kerékpáros aranyérmet ért el a 2020-as tokiói olimpián, és most akár 2000 fontot (930 ezer forint) is kereshet szponzorált Instagram-bejegyzésenként.

Az olimpia után még több pénzt kereshetnek az extrémsportolók is

Charley Hull 570 ezer rajongóval a hetedik, posztonként 2100 fontot (980 ezer forint) kereshet. A 28 éves golfozó szponzori szerződéseket kötött a TaylorMade-del és az Acushnettel. 

A nyolcadik Charlotte Dujardin oldalát 523 600 ember kedveli. A díjlovagló hat olimpiai érmet ért el: jelenlegi státuszával a 39 éves nő akár 2000 fontot (930 ezer forint) is kereshet.

A kilencedik Dina Asher-Smith 377 000 Instagram-követővel. A 28 éves sprinter két olimpiai bronzérmet nyert, és szponzorált Instagram-posztonként 1400 fontot (650 ezer forint) hozhat. 

A tizedik helyen Keiran Reily áll 344 700 követővel az Instagramon. A BMX freestyle bajnok idén debütál az olimpián, és olyan szponzorokkal szerződött, mint

  • a Red Bull
  • és az Adidas.

A fiatal, 23 éves sportoló akár 1200 fontot (560 ezer forint) is kereshet posztonként.

VG-exkluzív: Hosszú Katinka szerint Milák Kristófnak nem beszólni kell, hanem hálásnak lenni

Az asztronauták mellett élsportolók és hollywoodi színészek esznek az éttermében, amelyet folyamatosan fejleszt, hogy átvészeljék a globális gazdasági hullámvölgyeket, nem a neve miatt jönnek vissza a vendégek, amivel maximum a marketingköltségen spórolt – Hosszú Katinka háromszoros olimpiai bajnok úszóval, üzletasszonnyal beszélgettünk. Szóba került, mit gondol Milák Kristófról és az őt ért támadásokról, valamint Szoboszlai Dominik teljesítményéről.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.