A világ legnagyobb luxuscikkgyártója, az LVMH, tárgyalásokat folytat a Forma–1 szervezőivel a verseny szponzorálásáról – írta meg a Bloomberg. A francia cég a svájci óramárkáját, a Tag Heuert vásárolná be a száguldó cirkuszba, ez pedig csapás lenne a Rolexnek.
A Rolex 2013 óta a Forma–1 hivatalos időmérő szponzora, a versenyek ma már szinte elképzelhetetlenek a svájci márka zöld és arany színű reklámjai nélkül. Az LVMH ezt az eddig sziklaszilárdnak tűnő együttműködést készül megbontani a sportvilág egyik legjelentősebb marketing megállapodásával.
A Tag Heuer és a Forma–1 nászáról az LVMH pénzügyi igazgatója beszélt a vállalat második negyedéves pénzügyi eredményeit ismertető konferencián. Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, az LVMH eredményei nem éppen fényesek 2024-ben.
Folynak a tárgyalások, de ezek részleteiről nem beszélhetek. Egyelőre semmi sincs eldöntve
– mondta a konferencián a pénzügyi igazgató, Jean-Jacques Guiony.
A Bloomberg megkereste a Rolexet és a Forma–1-et is a hírrel, de nem kívánták kommentálni az LVMH terveit.
A Forma–1 marketingértéke az utóbbi években jelentősen megnőtt. Egyre többen nézik a versenyeket, a száguldó cirkusz népszerűségének robbanásszerű növekedése olyan sorozatoknak is köszönhető, mint például a Netflixen futó Drive to Survive. Az autósport nem csak a kisebb képernyőket hódítja meg, hiszen 2025 egyik legjobban vár filmje a Brad Pitt főszereplésével készülő F1. A film egyes jeleneteit a 2024-es Magyar Nagydíjon is forgatták.
Guiony bejelentése rávilágít arra, hogy az LVMH nem sajnálja a forrásokat az óramárkákat magába foglaló divíziójától. A Tag Heuer mellett a Hublot és a Zenith és a luxuskonglomerátumhoz tartozik.
Az LVMH óra részlegének az élén a vállalatot alapító Bernard Arnault öt gyermekének egyike, Freeric Arnault vezeti. A márkák összevont eladásai már meghaladják a Rolex számait, valamint a Richemont és a Swatch Group-hoz tartozó órákat is.
A Tag Heuer és a Forma–1 nem idegenek egymásnak, az 1980-as években, még az LVMH felvásárlás előtt a cég már adott ki az F1-hez dedikált órát.
A Rolex híreivel foglalkozó blog, a Coronet arról írt, hogy az LVMH-nak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha ki akarja túrni a Rolexet a Forma–1-ből. A svájci csúcsmárka évi több tízmillió dollárt fizet az F1-ért, a Coronet szerint az LVMHnak legalább 150 millió dollárt kellene letennie az asztalra, hogy elcsábítsa az autóverseny szervezőit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.