Az elmúlt évtizedben legalább 60 vállalatnak, köztük az Apple-nek, az Amazonnak, a Microsoftnak és a Samsungnak adott ki felhasználói adatokat a világ legnagyobb közösségi médiafelülete, a Facebook – írja a The New York Times. A lap cikke szerint a megállapodásokkal a közösségi oldal partnerei olyan adatokhoz jutottak hozzá a felhasználókról, mint a kapcsolati státusz, a politikai irányultság, vallás, vagy események, amelyeken részt vesznek.
A Facebook állítja, ez az adatszolgáltatás eltér a korábban nagy port kavart Cambridge Analytica botránytól, ezek a cégek ugyanis csupán arra használták a felhasználók adatait, hogy a Facebookhoz hasonló felhasználói élményeket kínálhassanak.
Ahogyan az ismert, a Cambridge Analytica politikai adatkezeléssel és -szolgáltatással foglalkozó cég több, mint 50 millió Facebook felhasználó személyes adatait használhatta engedély nélkül a 2016-os amerikai választásokhoz. A vállalat felhasználta Zuckerberg cégének adatait az amerikai választók politikai nézeteinek beazonosítására, ezáltal befolyásolására reklámokkal és személyre szabott politikai üzenetekkel.
A Cambridge Analytica egy külsős céget bízott meg az adatok begyűjtésével, amelynek kutatója, ezáltal a történet egyik főszereplője Aleksandr Kogan, a Cambridge Egyetem pszichológusa egy alkalmazást biztosított az adatok begyűjtéséhez.
A felhasználók befolyásolásával egy komplett csapat foglalkozott, bloggerek, pszichológusok, fotósok, kreatívok, videoszerkesztők dolgoztak azon, hogy az emberek minél személyre szabottabb „csomagot” kapjanak.
Az akkori becslések szerint a botrány az európai felhasználókat is nagymértékben érintette, mintegy 2,7 millió felhasználó személyes adatait is megoszthatták szabálytalanul a Cambridge Analyticával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.