A WhatsApp felhasználói minden más alkalmazást megelőzve összesen 85 milliárd órát töltöttek az app előtt az elmúlt három hónapban, két és félszer többet, mint az anyavállalat Facebook mobilos verziójával, amely 31 milliárd órát vett el az emberiség életéből az elmúlt negyedévben.
A házon belüli versenyt ezzel a 2014-ben 19 milliárd dollárért megvásárolt csevegőprogram nyerte Zuckerbergéknél.
A Facebook mobilos alkalmazását ráadásul a kínai Tencent vállalat többcélú, kommunikációs, közösségimédia- és mobilfizetési szolgáltatásokat is ötvöző alkalmazása, a WeChat is megelőzte. A Facebook így csupán a harmadik legnépszerűbb mobilprogramnak számít az eltöltött idő alapján, a vállalat saját csetalkalmazása, a Messenger pedig csupán a negyedik a toplistán.
A világ legnagyobb közösségimédia-vállalkozását birtokló Mark Zuckerbergnek ezzel együtt sincs oka panaszra, hiszen a négy legnépszerűbb app közül három a cég flottájához tartozik, ezzel uralja a fogyasztók figyelméért folytatott globális versenyt. Annál is inkább, hiszen a 2012-től a portfólióhoz tartozó, fotómegosztóként induló, majd közösségi hálózattá fejlődő Instagram is a tíz leghosszabb ideig használt alkalmazás között szerepel. Mindez azt jelenti, hogy a Facebookhoz kötődő alkalmazásokkal átlagosan 79 percet töltenek naponta a felhasználók.
A tízes listán ötödik a 18 éves múltra visszatekintő zeneszolgáltató Pandora, a Google tulajdonában lévő YouTube a hatodik, az Instagram pedig megelőzte a nyolcadik helyen álló, Facebook-rivális Twitter mikroblog-szolgáltatót.
A Google Maps navigációs alkalmazás a kilencedik, a top 10-es listát pedig a Spotify zenestreamelő zárja. A Facebook mellett a másik technológiai óriás, a Google tehát csak két appal képviselteti magát a top 10-es élmezőnyben. Az alkalmazások koncentrációját jól mutatja ugyanakkor, hogy a száz legnépszerűbb alkalmazást figyelembe véve a mobilozásra fordított idő több mint felét a két óriásvállalat programjai előtt töltik az emberek: a Facebook 32, a Google appjai pedig az összes idő 22 százalékát teszik ki.
A lista alapján elég világos, hogy a kommunikációs alkalmazásokra fordítjuk a legtöbb időnket a mobilalkalmazások közül, a tíz legnépszerűbb app közül hat egyértelműen a felhasználók kapcsolattartását segíti.
A kommunikációs programok dominanciáját jól érzékelteti, hogy a játékprogramokkal töltött idő meg sem közelíti az előbbiekét: a legnépszerűbb okostelefonos játékkal, a Clash of Clansszal 3,83 milliárd órát töltöttek a mobilozók a vizsgált, május és július közötti időszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.