Két olvasói levél is érkezett szerkesztőségünkbe az Invitel Balaton-környéki szolgáltatásával kapcsolatban. Miután az egészségügyi szakemberek és a média is azt hangsúlyozza világszerte, hogy az idősebb korosztály leghatékonyabb védekezési módszere a koronavírus ellen az önkéntes elizolálódás – sőt, mindenkinek ezt javasolják – a nyugdíjasok és a home officeba rendelt fiatalok is keresik a legjobb megoldást az önkéntes karanténra.
„Magyarország határait lezárjuk a személyforgalom elől. Csak magyar állampolgárok léphetnek be” – jelentette be a miniszterelnök a parlamentben. A kormányfő arról is beszélt, hogy nem tilthatják meg, hogy a 70 évesek elhagyják a lakásukat, de arra kérnek mindenkit, hogy maradjanak otthon.
Két olvasónk is jelezte, hogy Budapestről, illetve megyeszékhelyről megpróbált volna balatoni nyaralójába költözni, ehhez pedig az Invitel segítségét és rugalmasságát vette volna igénybe. Ugyanis az otthonról dolgozni vágyó fiatalok és a nyugdíjas pár olyan „Balatoni-csomagban” vannak a szolgáltatónál, amelyben csak májustól 1-től szeptemberig van internet- (és tv-) szolgáltatás a nyaralójukban. A fiatalok és a nyugdíjas pár szerette volna holnaptól bekapcsoltatni a szolgáltatást – az önkéntes karantén idejére, és természetesen minden plusz költséget állva – a balatoni ingatlanban, ám az Invitel azt közölte:
ez nem áll módjukban.
Az előfizetők azt reagálták, ez esetben viszont szerződésmódosítással szeretnék beköttetni az éves szolgáltatást, hogy holnapól legyen internet. A szolgáltató erre azt válaszolta, hogy
ennek az átfutási ideje 90 nap.
A VG.hu ezek után felkereste az Invitelt, s mivel a hivatalos honlapjukon nem szerepel semmilyen sajtós elérhetőség, az ügyfélszolgálatot hívtuk fel, ahol azt kértük, hogy adják meg a sajtosztály telefonszámát. Rövid zenés várakoztatás után az ügyfélszolgálatos fiatalember közölte, hogy beszélt az illetékesekkel, de
nem adhatja ki a sajtóosztály telefonszámát.
Többszöri kérés után sem volt alkalmunk az Invitellel beszélni erről az eljárási rendről, így kérdéseinket elküldtük arra az e-mail címre, ahova a panaszbenyújtástól kezdve a szerződésmódosítási igényekig mindenféle levél érkezik be, ugyanis a szolgáltató közben az oldal legaljára elrejtett egy ilyen információt:
Tehát, amikor non stop azt hangoztatják az egészségügyi szakemberek, hogy mindenki intézze online pénzügyeit, szerződéseit, akkor az Invitelnél ez a lehetőség megszűnik létezni.
Az ügy leginkább azért érdekes, mert a nagy hazai szolgáltatók szinte kivétel nélkül rendkívül felelősségteljesen viselkednek:
A fentebb említett nagyvállalatok tehát mindent elkövetnek, hogy a maguk módján segítsék az emberek otthoni munkáját, a diákok távoktatását, az idős szeretetteinkkel való kapcsolattartást, az Invitelnél pedig még a hétköznapi online ügyintézés is elakadt. Arról nem is beszélve, hogy a szerződésmódosítások, szolgáltatásaktiválások három hónapig tartanak a társaságnál.
UPDATE: Az Invitel Facebook-oldalán közzétette, hogy karbantartás miatt a szolgáltatásuk szünetelhet!
https://www.facebook.com/Invitel/photos/a.186573764692695/3334546286562078/?type=3&theater
Kérdéseinket elküldtük levélben az Invitelnek, amennyiben a szolgáltató sajtóosztálya mégis szeretne megszólalni az ügyben, cikkünket frissítjük!
Határzárak, kijárási tilalom, iskolabezárások szerte Európában. Olaszországban megugrott a halálos áldozatok száma, viszont Kínában már csak 16 új fertőzöttet regisztráltak. Cikkünk folyamatosan frissül!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.