Aki a karantén idején otthonról dolgozik vagy tanul, az azt megelőző időszakhoz képest sokkal több hírt olvas, aktívabb a közösségi médiában, chatel, videóhívást bonyolít, filmeket néz, streamingel. A Telenor friss, Ipsos által 550 fős mintán végzett, a 18-65 éves magyar lakosság körében végzett, nemre, korra, településtípusra és régióra nézve reprezentatív kutatása szerint a napi munka és tanulás mellett, illetve azzal párhuzamosan
a megkérdezettek közel 78 százaléka napi 2 óránál többet tölt valamilyen digitális tevékenységgel.
A híroldalak felületeinek folyamatos frissítése, az otthoni munka, az online tanórák, a kapcsolattartás a rég nem látott családtagokkal, barátokkal és az online filmnézés nem kíméli az adatkeretet. A Telenor hálózatán az előző héten generált adatforgalom körülbelül ötven százalékát a streamingből származó adatforgalom tette ki.
A Telenor friss kutatása szerint a megkérdezettek 73 százaléka többet használja a netet, jellemzően legalább 1-2 órával többet, mint a karantént megelőző időszakban. A megkérdezettek közel 90 százaléka a mobilján netezik, de laptopot is több mint 80 százalék, asztali számítógépet pedig a megkérdezettek nagyjából fele használ ilyen célra.
A legtöbben kapcsolattartáshoz veszik igénybe otthon az internetet és átlagosan napi 1-2 órát töltenek ilyen jellegű tevékenységgel.
A megkérdezettek közel 80 százaléka mondta, hogy a családdal, barátokkal való kapcsolattartás, míg 70 százalék szórakozás és pihenés céljából van fenn a világhálón. Előbbi most sok olyan háztartásban is az online térben történik, ahol korábban ez nem volt jellemző: a megkérdezettek 55 százaléka az írásbeli chatelést választja, 50 százaléka pedig valamelyik alkalmazás videóchat funkcióját használja. A legtöbben – 66 százalék – azonban telefonbeszélgetés formájában tartják leginkább a kapcsolatot.
Napi átlagban 2-4 órát töltünk szórakozással, kikapcsolódással a neten. A legnépszerűbb a YouTube használata, közel azonos arányban szerepel második helyen a hírek olvasása és social tevékenységek, mint a szórakozás, kikapcsolódás valamilyen formája az interneten. Harmadik helyen a streaming szolgáltatások, filmek letöltése áll.
Otthoni munkára jelenleg a megkérdezettek kétharmada használja az internetet; a 36-44 év közöttiek körében ez az arány magasabb, közel 70 százalék. A megkérdezettek negyede naponta 4 óránál is többet használja munka céljából az internetet.
A legtöbben (több mint 75 százalék) emaileznek, de sokan (közel 67 százalék) fájlokat töltenek le, illetve fel, vagy a neten böngésznek (közel 60 százalék). A megkérdezettek harmada (37 százalék) videó-meetingeket tart, és közel ilyen arányban (33 százalék) vannak azok, akik rendszeresen chatelnek a kollégáikkal.
A megkérdezettek nagyjából harmada nyilatkozott úgy, hogy online tanuláshoz van szüksége az otthoni internetre, de a fiatal felnőttek (18-26 évesek) körében ez az arány majdnem 60 százalék. A diákok több mint egyharmada akár négy, vagy több online platformot is használ az otthoni tanuláshoz.
A válaszadók több mint 70 százaléka szerint a diákok gyorsan alkalmazkodtak az új digitális oktatási rendszerhez. Közel 70 százalék úgy véli, hogy mostanra már beállt a rendszer, olajozottabban megy az online tanulás. A szülők 62 százaléka szerint a gyerekek hasznos, új képességeket szereznek ezáltal, és több mint felük érzi azt, hogy szülőként a saját digitális tudása is fejlődik azáltal, hogy segíti a gyermekét az online tanulásban.
Egy átlagos magyar felhasználó egyhavi mobilnet fogyasztása is jelentősen megugorhat a mostani, rendkívüli időszakban. Nem mindegy tehát, hogy hogyan kezeljük az adatunkat, hiszen egy órával több Facebookozás, egy extra csatolmány vagy a háttérben futó HD minőségű film jelentősen igénybe veszik a felhasználható adatkeretünket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.